داستان‌سرایی بازمانده اردوگاه آشویتس درباره هولوکاست

یکی از بازماندگان اردوگاه آشویتس نازی‌ها به داستان‌سرایی درباره هولوکاست اعتراف کرد.

داستان‌سرایی بازمانده اردوگاه آشویتس درباره هولوکاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، یک مرد اهل پنسیلوانیا که سال‌ها ادعا می‌کرد از اردوگاه کار اجباری نازی‌ها فرار کرده است، روز جمعه اعتراف کرد تمامی گفته‌هایش درباره هولوکاست و اسارت دربند نازی‌ها چیزی جز داستان‌سرایی نبوده است.

"جوزف هیرت" پیرمردی 86 ساله است که مدتی در اردوگاه "آشویتس" –معروف‌ترین اردوگاه کاری اجباری نازی ها—زندانی بوده و درنهایت موفق به فرار از حصار الکتریکی آن شده است. او مدعی بود به‌واسطه بازداشت در اردوگاه آشویتس "جوزف مِنگِله" پزشک معروف نازی‌ها را از نزدیک دیده است.

او با ارسال نامه‌ای به روزنامه محلی ال‌ان‌پی، با ابراز پشیمانی از داستان‌سرایی درباره اردوگاه آشویتس و هولوکاست، نوشته است: من آنجا زندانی نبودم. تنها هدف من از داستان بافتن درباره هولوکاست، تحت‌الشعاع قرار دادن یک رویداد و ملموس جلوه دادن آن برای عموم و زنده نگه‌داشتن آن بود. من به دروغ درباره آشویتس داستان ساختم تا از فراموشی آن ممانعت شود. اشتباه کردم و طلب بخشش دارم.

"هیرت" به‌واسطه این ادعاها بارها در سخنرانی‌های یادبود قربانیان هولوکاست شرکت کرد و به بازگویی خاطرات خود از اردوگاه آشویتس پرداخت و به چهره‌ای مطرح تبدیل شد. درنهایت "اندرو راید" معلم تاریخ یکی از مدارس نیویورک متوجه تناقض‌گویی وی شد. راید از حضور هیرت در دبیرستان استفاده کرد و شماره روی بازوی او را یادداشت کرد. نازی‌ها شماره‌ای را روی بازوی زندانیان آشویتس خال‌کوبی می‌کردند.

معلم تاریخ با مراجعه به مرکز آمار قربانیان هولوکاست متوجه شد این شماره متعلق به "پریمو لوید" –شیمیدان یهودی است که در آشویتس کشته شده است. او همچنین در بررسی‌های خود دریافت ادعاها هیرت درباره ملاقات با پزشک نازی‌ها کاملاً دروغ است چراکه در زمان حضور هیرت در آشویتس، پزشک نازی‌ها در این اردوگاه نبوده است.

با افشاگری راید درنهایت هیرت لب به اعتراف گشود و اقرار کرد در تمامی این سال‌ها دروغ گفته است. او از معدود افرادی است که با داستان بافتن درباره جنایات نازی‌ها در جنگ جهانی دوم به شهرت رسیده است.

هیرت همچنین چندی پیش ادعا کرد آدولف هیتلر در المپیک سال 1936 به جس آوِنز –دونده سیاه‌پوست آمریکایی-- پشت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۶ تير ۱۳۹۵
صهیونیست های دروغگو و جنایتکار و آدمکش بی همه چیز !!!!!!!!
آخرین اخبار