آرژانتین ، شیلی فینال کوپا آمریکا/ انتقام مسی از مردان سرخ

تیم ملی فوتبال آرژانتین بامداد دوشنبه برای انتقام از مردان سرزمین شکر، در فینال کوپا آمه ریکا به میدان می رود.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، آرژانتین و شیلی از ساعت 4:30 بامداد دوشنبه هفتم تیر در ورزشگاه مت لایف نیوجرسی با قضاوت هبر لوپزداور  برزیلی مقابل هم صف آرایی کنند. 

قرار است صدمین دوره رقابت های کوپا آمریکا فردا صبح با تمام حوادث عجیب و غریب خود خاتمه یابد در این دوره از رقابت ها 31بازی برگزار شد که از اتفاقات نادر فوتبال در این قاره می توان به حذف شدن دو تیم پرطرفدار برزیل و اوروگوئه در این مسابقات اشاره کرد،2تیمی که در کارنامه خود قهرمانی های متعددی را در این رقابت های معتبر و قدیمی تجربه کرده اند اشاره کرد.

آرژانتین

تیم آلبی سلسته در این دوره از رقابت ها در پنج دیداری که به میدان رفته است تمام بازی هایش را با پیروزی از میدان خارج شده است و موفق شده 23دروازه حریفان خود را با مثلث آتشین خود بگشاید و در عوض تنها 3گل خورده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

از طرفی تیم آسمان آبی و سفید ها که در این چند سال اخیر به فینال رقابت های کوپا آمریکا و جام جهانی راه یابی پیدا کرده اند در این مسابقات با شکست زمین را ترک کرده اند دست بزرگان این تیم از بالا بردن جام کوتاه مانده است.

اما قضیه امسال با سال های پیش متفاوت است اسطوره ریز نقش فوتبال آرژانتین که در بهترین سال های عمر فوتبالی خود به سر می برد امسال با تیم فوتبال کشورش بهترین بازی ها را به عرصه نمایش گذاشته است این فوتبالیست نابغه که چند وقت پیش موفق شد بعد از سال ها بازی کردن رکورد گابریل عمر باتیستوتا را در امر گلزنی جابجا کند بهترین گلزن ملی سرزمین نقره نام گرفت مسی دوست ندارد برای سومین سال پیاپی در فینال هایی که حضور می یابد ناکام بماند نتواند با تیم کشورش عنوان شیرین را از دست بدهد.

این تیم که قبل از شروع مسابقات در مظن اتهام فساد مالی مسئولان فدراسیون فوتبال روبرو شده بود و حتی احتمال کناره گیری این تیم پر آوازه از این رقابت ها وجود داشت اما با تمام توان در این مسابقات شرکت کردند تمام بازی هایشیان را با اقتدار پشت سر گذاشتند به فینال این تورنمنت قدیمی راه پیدا کردند.

سرمربیگری این تیم بر عهده خراردو تاتا مارتینو می باشد و ترکیب این تیم بازیکنانی هم چون شامل لئو مسی،گونزالو هیگواین،آنخل دی ماریا،اسکویل لاوتزی،پابلو آندوخار،سرخیو رومرو،مارکوس روخو،اریک لاملا،اور بانگا و ....حضور دارند تمامی این بازیکنان در تیم های باشگاهی عناوین متعددی را کسب کرده اند اما در کسب جام با تیم ملی کشورشان ناکام بوده اند این دلیل خوبی است که برای نخستین بار طعم قهرمانی رابا کشورشان در یک تورنمنت بزرگ تجربه کردند. آنها حتی به لئو مسی هم رحم نکرده اند به وی تهمت زده اند 


 که بازی هایی را که در تیم بارسلونا به اجرا در می آورد در تیم ملی کشورشان انجام نمی دهد.حتی اسطوره فوتبال این کشور که به دست خدا معروف است در مصاحبه ای عنوان کرده بود که اگر بازیکنان این تیم قهرمانی را تصاحب نکنند پس بهتر است دیگر به سرزمین نقره باز نگردند.

شیلی

این تیم که در دور مقدماتی با تیم فوتبال آرژانتین هم گروه شده بود در برابر این تیم با تمام ستارگانش مغلوب شده بود،کمتر کارشناسی پیش بینی می کرد که تیم خوآن آنتونیو پیزی بتواند تیم های پر مدعی کلمبیا و دیگر بزرگان این منطقه را از پیش رو بردارد مانند سال 
گذشته حریف آسمان آبی و سفید ها شود دوباره این دو تیم با تمام ستاره های خود فینال صدمین دوره کوپا را برگزار کنند.تیم شیلی که به کشور دراز معروف است در پنج بازی که تاکنون انجام داده اند 15گل به ثمر رسانده اند.

از طرفی رویایی لئو مسی،خاویر ماسکرانو  با هم تیمی خودشان کلادیو براوو به جذابیت های این دیدار  را افزایش می دهد.

این دوتیم در این چند سال تاکنون 5بازی مقابل هم صف آرایی کرده اند که 4پیروزی  و یک شکست در کارنامه آرژانتین ثبت شده است،تقابل خط حمله آتشین دو تیم به قشنگ تر شدن این بازی کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است که تیم فوتبال آرژانتین تاکنون 14بار موفق به فتح کوپا آمریکا و 2دوره جام جهانی شده است در کارنامه خود عناوین متعدد نائب قهرمانی در ادوار مختلف جام های جهانی و کوپا آمریکا دیده می شود،تیم شیلی هم عنوان قهرمانی کوپا آمریکا و سومی جام جهانی در کارنامه وی دیده می شود.

در تیم فوتبال شیلی بیشترین بازی ملی از آن لئونل سانچز با 84 بازی ملی است.

بهترین گلزن این تیم مارجلو سالاس با 37گل زده است.

در تیم آلبی سلسته بیشترین بازی ملی برای خاویر زانتی معروف به تراکتور با 145 بازی ملی است.

بهترین گلزن هم لیونل مسی با 55گل زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار