بنیاد حقوق بشر ترکیه توافق آنکارا و تل آویو را محکوم کرد

بنیاد حقوق بشر ترکیه در بیانیه ای توافق آنکارا و رژیم صهیونیستی برای آشتی را محکوم و آن را اقدامی غیر قابل قبول خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنیاد حقوق بشر و کمک های بشردوستانه ترکیه و متولی اعزام کشتی کمک رسانی مرمره آبی به غزه در بیانیه ای اعلام کرد که 'تاریخ به ما نشان داده است اسرائیل هرگز به قول و وعده خود متعهد نیست و صداقتی در پایبندی به قوانین بین المللی ندارد.'

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که یکی از شروط ترکیه برای عادی سازی مناسبات، لغو محاصره غزه بوده اما این امر در توافق جدید به عنوان رفع محدودیت در نظر گرفته شده است.

در این بیانیه، درباره دیگر شرط ترکیه در زمینه پرداخت غرامت از سوی رژیم صهیونیستی به بازماندگان قربانیان حمله تروریستی آمده است که پرداخت غرامت نه به شکل لطفی از سوی رژیم صهیونیستی بلکه باید به شکل پرداخت جریمه جزایی انجام شود.

در سال 2010 میلادی در حمله نیروهای صهیونیست به کشتی مرمره آبی که حامل کمک های بشردوستانه به مردم غزه بود، 9شهروند ترکیه کشته و شماری زخمی شدند.

ترکیه خواهان عذرخواهی رژیم صهیونیستی، پرداخت غرامت و لغو محاصره غزه شده بود؛ طرفین در یک سال گذشته مذاکراتی را در این باره آغاز کرده بودند.

منابع رژیم صهیونیستی از عقد توافقنامه ای در این باره در پایان نشست روز یکشنبه رم خبر دادند و منابع نخست وزیری ترکیه نیز اعلام کردند که دوشنبه «بینالی یلدیریم» نخست وزیر ترکیه درباره مفاد این قرارداد در یک کنفرانس خبری توضیح خواهد داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار