مرکل و اولاند: درباره نحوه برخورد با انگلیس به توافق رسیده ایم

سران آلمان و فرانسه اعلام کردند درباره نحوه برخورد با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توافق کامل دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه گزارش داد: فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کردند درباره نحوه برخورد با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توافق کامل دارند.

منابع نزدیک به اولاند گفتند: طرفین در تماسی تلفنی بر توافق کامل خود در این زمینه تاکید کردند.
این منابع افزودند: آنها قرار است روز دوشنبه در برلین با هم گفتگو کنند «تا به بالاترین درجه وضوح دست یابند تا از هرگونه عدم اطمینان اجتناب شود.»

روز گذشته خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت انگلیس در پی برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا دچار «بحران سیاسی عمیقی» شده است طوری که رهبران این اتحادیه باید برای اجرای رسمی فرایند خروج، به این کشور فرصت دهند.

این مقام ناشناس که با خبرنگاران و پیش از نشست روز سه‌شنبه مقامات اروپا در بروکسل سخن می‌گفت اعلام کرد: نباید از دیوید کامرون نخست‌ وزیر انگلیس انتظار داشت فورا بیانیه خروج را اعلام کند بلکه باید فرصت داد تا این کشور خود را سازمان‌دهی کند.

وی افزود: «به عنوان اتحادیه 27عضوی اروپا آماده ورود فوری به این فرایند هستیم و انتظار داریم این بیانیه فورا صادر شود. اما همه می‌دانند همین حالا بحران مهمی در انگلیس در جریان است که ناشی از همه‌ پرسی است. این بحران فقط بحران رهبری حزب حاکم نیست بلکه عمیق‌تر از آن است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار