توسعه فضاهای ورزشی برای دانشجو معلمان

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از تخصیص ویژه توسعه فضاهای ورزشی برای دانشجو معلمان خبر داد.

عباس قنبری معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص روند برنامه‌های تربیت‌بدنی دانشجو معلمانان گفت: برنامه‌های متفاوتی برای ایجاد تحرک و سلامت جسمی دانشجو معلمان در نظر گرفته شده که می‌توان به برنامه‌هایی نظیر المپیادهای ورزشی اشاره کرد.

وی ادامه داد: با برپایی المپیادهای ورزشی زمینه برای استعدادیابی دانشجو معلمان فراهم می‌شود همچنین انجمن‌های ورزشی در دانشگاه توسط خود دانشجویان ایجاد شده که به توسعه زیرساخت‌های سلامت جسمی کمک بسزایی می‌کند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: برای فراهم کردن زمینه‌های ایجاد تحرک بودجه ویژه‌ای ساخت سالن های ورزشی در نظر گرفته که در این برنامه سازمان جوانان و استان‌ها و آموزش و پرورش نیز مشارکت  دارند.

قنبری یادآور شد: علاوه بر توجه به بحث سلامت جسمی، سلامت روان و مسائل بهداشتی دانشجو معلمان نیز مورد توجه قرار گرفته و جز خدماتی است دانشگاه ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: کارنامه سلامت برای تمامی دانشجو معلمان طراحی و تدوین شده که در آن تمام ویژگی های جسمی و روحی دانشجویان تعیین شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در پردیس‌های سراسر کشور به طور مشارکتی از پزشکان استفاده می‌شود علاوه بر آن در بحث مشاوره نیز برنامه‌هایی به عنوان همیار مشاور در نظر گرفته شده که دانشجو معلمان می‌توانند در این امر مشارکت داشته باشند.

قنبری با اشاره به اینکه آموزش و توانمندی مشاوران اهمیت بسزایی دارد گفت: با همکاری بهزیستی برای ارتقای کیفیت فعالیت مشاوران مذاکراتی انجام شده است همچنین در حوزه بهداشت و سلامت استانداردهای تغذیه‌ای لحاظ شده تا در فرایند تغذیه دانشجویان اعمال شود.

وی به بحث خوابگاه‌ها نیز اشاره داشت و بیان کرد: سیمای زندگی دانشجویی از شاخص‌های کیفیت خوابگاه‌ها است در نتیجه باید خدمات قابل توجه و در خور برای دانشجو معلمان فراهم شود همچنین برای ارزیابی این خدمات فرمی تهیه شده تا با خود ارزیابی به ارائه هر چه خدمات کمک شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار