اعدام 5 خبرنگار به دست داعش

گروه تروریستی داعش تصاویر ویدیویی اعدام وحشیانه پنج خبرنگار سوری به جرم انتشار مطالب ضد این گروه را بر روی اینترنت منتشر کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گروه تروریستی داعش تصاویر ویدیویی اعدام وحشیانه پنج خبرنگار سوری به جرم انتشار مطالب ضد این گروه را بر روی اینترنت منتشر کرد.

این گروه با انتشار تصاویر اعترافات این خبرنگاران تحت عنوان 'وحی شیطان' نشان داده که چگونه برای اعدام یکی از این افراد از اتصال کابل برق بهره گرفته است.

دراین اعترافات، «سامر عبود» مدیر دفتر رسانه ای تحولات توسعه ای رسانه ها در دیرالزور نشان داده شده که می گوید: تمام فعالیت های گروه داعش بویژه فعالیت های نظامی اش در دیرالزور را پوشش رسانه ای می داده و آمار و بررسی های میدانی (شامل میزان اقبال مردمی به این گروه، تعداد مبارزان خارجی و...) را از این گروه مخابره می کرده است.

داعش دلیل اعدام او را انتشار مقاله ای با عنوان 'خلافت به شیوه بعث ' عنوان کرده و نشان داده که چگونه یکی از عناصرش با فرو کردن چاقو در گردن این فعال رسانه ای، وی را به قتل می رساند.

فعال رسانه ای دیگری که در این تصاویر نشان داده شده، «سامی رباح» است که گفته با تشکیلات داعش توافق کرده بود که کارش را به عنوان یک فعال رسانه ای مستقل و بی طرف صرفا برای انتشار واقعیت بی کم و کاست انجام دهد.

داعش دلیل اعدام این فرد را نیز فعالیت وی برای تهیه گزارش های مفصل از اوضاع غیرنظامیان در دیرالزورو شناسایی هشت پایگاه داعش و فرستادن این اطلاعات در قبال دریافت پول به فردی در خارج از سوریه عنوان کرده است.

این خبرنگار نیز به رغم اعلام برائت از شغل سابقش و هشدار به خبرنگاران مخالف داعش در این ویدیو، اعدام می شود و داعشی ها با بستن وی به تختی در منزلش و منفجر کردن تخت نشان می دهند چگونه تکه های بدنش در سراسر خانه پخش شده اند!

«محمود شعبان الحاج خضر» مدیر رادیو 'الان' در دیرالزور نیز در این تصاویر ویدیویی اعتراف کرده که داشته حقوقش را از یک خانه دور افتاده در این منطقه دریافت می کرده که بدست داعش گرفتار شده است.

داعش وی را نیز اعدام کرده و تصویری که از نحوه اعدامش پخش کرده نشان می دهد وی به یک پنجره آهنی بسته شده و سپس از طریق اتصال به کابل برق فورا کشته می شود.

«محمد مروان العیسی» چهارمین خبرنگار سوری است که در این تصاویر مشاهده می شود؛ وی می گوید اطلاعاتی خبری را به برادرش در شبکه الجزیره نت داده است. او گفته که از یکی از فعالان حقوق بشری ضد داعش مبالغی پول دریافت کرده است.

تروریست های داعش این فرد را با چاقو سر بریده و تصویر پیکر بیجانش را منتشر کرده اند.
پس از وی نوبت به اعترافات «مصطفی ابوصطیف» می رسد که می گوید از هنگام آغاز اعتراضات در سوریه در دیرالزور فعالیت رسانه ای داشته و پس از ورود داعش به منطقه موسسه 'هیومن رایتس واچ' با وی تماس گرفته و وی عکس و خبر در اختیار آنها قرار داده است.

داعشی ها وی را به بالکن منزلش برده و با بستن چند بمب به بدنش و منفجر کردن آنها، او را تکه تکه کردند.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار