مهران احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دلم برای سینما می سوزد

بازیگر «نفس» با وجود اینکه از مسائل و مشکلات مختلف سینما مطلع است سعی می‌کند نظریه پردازی نکند چون...

مهران احمدی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سنگ اندازی و کارشکنی برخی افراد و یا ارگان در جهت دور شدن مخاطب از سینما گفت: من هم دلم می سوزد و میخواهم که یک آشتی اتفاق بیفتد اما به خاطر یک سری عوامل منجر به قهر شود. البته در جایگاهی نیستم که این عوامل را تشخیص بدهم و اگر هم تشخیص بدهم خودم را قائل به رای دادن نمی‌دانم.

وی افزود: این مسائل مربوط به جایگاهی است که من در راس آن برای نظریه پردازی نیستم البته می فهمم که چه اتفاقاتی رخ می دهد پس فقط سعی می کنم به اطرافیانم آگاهی بدهم.اما اینکه نظریه ای کلی بدهم که همه چیز را در بر بگیرد صحیح نیست و خالی از انصاف است چون به همه چیز اشراف ندارم.

بازیگر «نفس» ادامه داد:البته به عنوان نمونه و به شخصه موافق تبلیغات ماهواره ای هستم و می توانم در این مورد نظر بدهم چون مثل این می ماند که بعد از جنگ و پیروزی، غنائم به دست بیاوریم. پس ما در جنگ با شبکه های ماهواره ای بردیم و غنیمت، تبلیغات ماهواره ای است.

بازیگر «شیار 143» اضافه کرد: اینکه چرا چپی ها می خواهند سینما با مردم قهر کنند و یا منصف ترها دلایل دیگری برای ارائه فیلم‌های سینمایی و نتایج حاصله از آن می آورند را نمی دانم چون جزو هیچ کدام از این نمونه گروه ها نیستم اما به عنوان فردی که در سینما فعالیت می کند معتقدم هرچه پیوند مردم با دنیای رسانه، فرهنگ و سینما محکم تر شود ما جامعه ای پویاتر، درست تر و با نشاط تر خواهیم داشت.

احمدی فضای کمدی این روزهای سینما را خوب دانست و گفت: حقیقت اینجا است که می شنوم سینمای کمدی و دیگر فیلم ها خوب می فروشند و با استقبال روبرو شده اند یعنی فقط معطوف به سینمای کمدی نیست. البته آثار کمدی در ایران و تمام دنیا با اقبال بیشتری برای جذب مخاطب دارد چرا که به طور قطع فیلم های فروش جهان کمدی هستند.

وی افزود:بنابراین خیلی عجیب نیست فیلم های کمدی در ایران با استقبال روبرو شود البته انگار در کنار این آثار ظاهرا پتانسیل فروش در فیلم های غیر کمدی نیز به وجود آمده و با رویکرد خوبی جلو می رود این به معنی آشتی نصفه و نیمه تماشاچی با سینما است. امیدوارم امتداد پیدا کند و مقطعی نباشد.

این بازیگر در خصوص بوجود آمدن مشکلات برای برخی فیلم های سینمایی با توجه به اینکه فیلمنامه آنها از طرف شورای پروانه ساخت به عنوان رکنی اصلی در سینما تایید شده،اظهار داشت:زمانی که فیلمنامه ای تائید می شود یعنی تائید شده! منتهی از آنجایی که احساس می کنم در ایران چند ارگان و چندین محل عزل و نصب،تصویب و تکذیب وجود دارد باعث ایجاد دودستگی ها،وارونگی ها و اجحاف ها در قانون گذاری سینما به وجود آید به این جهت ارگانی رسمی تصویب،اما جای دیگری تکذیب می کند.

وی در مورد جدیدترین فعالیت سینمایی خود عوان کرد:در حال مذاکره هستم و همچنان چیزی برای خبری شدن ندارم.البته فیلمنامه های زیادی را خواندم اما بیشتر آنها را رد کردم چون خودم را در فضا و نقش ها نمی دیدم چرا که دوست دارم اگر قرار نیست در کارم یک پله بالاتر بروم حداقل در همان سطح باقی بمانم.

احمدی در بخش پایانی صحبت های خود در مورد علت ماندگاری اش خاطرنشان کرد:همیشه سعی می کنم بدون حاشیه باشم و کار خودم را انجام بدهم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار