با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست؛

برگزاری مراسم تشییع پیکر دو محیط بان در هرمزگان /ابتکار: آمادگی سران 3 قوه جهت حمایت از حقوق محیط بانان

هم اکنون تشییع پیکر محیط بانان شهید محمد دهقانی و پرویز هرمزی با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در استان هرمزگان در حال برگزاری است.

برگزاری مراسم تشییع پیکر دو محیط بان در هرمزگان /ابتکار: آمادگی سران 3 قوه جهت حمایت از حقوق محیط بانانمجید وفادار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تشییع پیکر محیط بانان شهید منطقه حفاظت شده گنو اظهار داشت :در حال حاضر پیکر محیط بان شهید محمد دهقانی با مشایعت معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به سمت حاجی آباد هرمزگان رهسپار شده  و تشییع  این مرحوم در گلزار شهدا انجام خواهد پذیرفت.

وی افزود: مراسم تشییع پیکر محیط بان شهید پرویز هرمزی نیز  با حضور ابتکار معاون رئیس جمهور ساعت 15:30بعد ازظهر به سمت جزیره هرمز مشایعت شده و در گلزار شهدای این منطقه به خاک سپرده خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با بیان اینکه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به محض ورود به هرمزگان ساعت 8:30 در بندرعباس در  مراسم وداع با محیط بانان شهید شرکت کردند،گفت: ابتکار بعد از ابلاغ پیام ریاست جمهوری در خصوص شهادت محیط بانان ، از تقویت حمایت این ضابطان قضائی با ارائه لایحه ای در این باره به مجلس خبر داد.

وفادار ادامه داد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش خدمات و حمایت محیط بانان در برنامه ششم توسعه خبر داد و اعلام کرد که روسای سه قوه مقننه ،مجریه و قضائیه آمادگی خود را برای حمایت از این افراد اعلام کرده اند و در احقاق حق محیط بانان شهید تا آخر پیگیری های لازم را به عمل خواهند آورد.

شایان ذکر است ؛محیط بانان شهید، پرویز هرمزی و محمد دهقانی در تاریخ 3 تیر روز پنج شنبه هنگام سرکشی به آبشخورهای منطقه حفاظت شده گنو، گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در ضلع غربی منطقه را دریافت نموده و جهت بررسی گزارش عازم ارتفاعات می شوند.

محیط بانان پس از مدتی طی تماس تلفنی با سایر همکاران خود اعلام می کنند که دو شکارچی متخلف را در کوه مشاهده کرده اند و به دلیل اتمام ذخیره آب آشامیدنی از همکاران خود تقاضای رساندن آب می کنند. هنگامیکه محیط بانان برای کمک و رساندن آب به ارتفاعات می روند با پیکر بی جان و غرق در خون همکاران خود روبرو می شوند.

محیط بان محمد دهقانی از ناحیه سینه (قلب) هدف یگ گلوله و محیط بان پرویز هرمزی از ناحیه شکم و سر هدف دو گلوله مستقیم قرار گرفته  بودند ،که با تلاش فرمانده نیروی انتظامی و پلیس امنیت پدر و پسر قاتل در کمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار