عبدالله: حکومت در آوردن اصلاحات انتخاباتی متعهد است

رییس اجرایی حکومت افغانستان یک باردیگر بر تعهد حکومت برای آوردن اصلاحات انتخاباتی تأکید کرد.

عبدالله: حکومت در آوردن اصلاحات انتخاباتی متعهد است
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت افغانستان که در نشست شورای وزیران سخنرانی می‌کرد گفت: درست است که روند اصلاحات به تعویق افتاده است، اما این اصلاحات به میان خواهند آمد و بحث‌ها روی چگونگی آوردن اصلاحات جریان دارد.

وی افزود: قرار است به زودی نشست ناتو در وارسا برگزار شود و کشورهای جهان یکبار تعهدات شان دراین نشست درباره افغانستان اعلام کنند.

عبدالله اضافه کرد که افغانستان نیز در این نشست تعهدات خواهد داشت که این تعهدات عملی خواهند شد.

وی هچنین گفت که حمایت نیروهای امریکایی از نیروهای امنیتی افغان در میدان نبرد بسیار مهم است و افزود که نیروهای امنیتی کشور هر روز قربانی می‌دهند و بر آوردن امنیت کشور شان متعهد استند.

رئیس اجرایی حکومت افغانستان در باره تنش‌های اخیر میان نیروهای مرزی افغان و پاکستانی در تورخم گفت که کابل درباره این مشکلات با مقامات پاکستانی گفتگو کرده است.

وی تصریح کرد: صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه کشور در حاشیۀ نشست شانگهای که درباره مبارزه با مواد مخدر، تروریزم و امنیت منطقه برگزار شده بود، با مقامات پاکستانی در بارۀ مشکلات تورخم بحث و گفتگو کردها ست.

این در حالی‌ست که اخیرأ در درگیری‌های تورخم سه سرباز افغان و یک افسربلند پایه پاکستانی و دو کودک افغان کشته شدند و ۲۱ سرباز افغان و شماری از نظامیان پاکستانی زخم برداشتند.

این بار نخست نیست که نظامیان پاکستانی با مرزبانان افغانستان درگیر می‌شوند. پیش‌از این نیز نظامیان پاکستانی حمله‌های موشکی و توپ‌خانه‌یی، بر بخش‌های شرقی کشور داشته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.