داعش، مسئول حمله به مرز اردن

تروریست‌های داعش مسئولیت حمله به مرز اردن را بر عهده گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اعماق؛ گروه تروریستی داعش اعلام کرد که یکی از عناصر این گروه، مسئول انفجاری است که سه‌شنبه گذشته در مرز اردن و سوریه رخ داد.
سه‌شنبه گذشته یک انفجار در یکی از مواضع نیروهای اردن واقع در منطقه "الرکبان" در مرز مشترک این کشور با سوریه رخ داد.

در جریان این انفجار 5 مرزبان اردن و یک نیروی دفاع مدنی و یک نیروی امنیتی اردن کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری اعماق وابسته به داعش شامگاه یکشنبه اعلام کرد عامل انتحاری این خودروی بمب‌گذاری شده وابسته به این گروه تروریستی است.

وزارت خارجه سوریه در واکنش به این انفجار و هشدار درباره تداوم حمایت اردن از گروه‌های تروریستی تأکید کرد که دمشق بارها هشدار داده است که تروریسم به حامیان خود باز می‌گردد.

دمشق اعلام کرد حمله تروریستی که در اردن رخ داد بار دیگر بر این مسئله تأکید دارد که تروریسم حد و مرزی ندارد و هیچ کس از آن در امان نیست.

برخی از کارشناسان نیز در تحلیل این انفجار تأکید کردند که این عملیات تروریستی ممکن است از نظر مبارزه با تروریسم داعش جبهه جنوب سوریه را تحریک کند؛ مسئله‌ای که در راستای تحقق منافع اسرائیل برای ایجاد منطقه امن در مثلث "جولان-اردن-سوریه" است. در صورت وقوع چنین مسئله ای دیگر امید هر گونه حمله از سوی مقاومت به سوی این رژیم از بین می‌رود.

 برخی از منابع نیز اعلام کردند که این اقدام تروریستی در افزایش همکاری و هماهنگی امان و تل آویو مؤثر خواهد بود و اسرائیل تحت عنوان مبارزه با تروریسم در جنوب سوریه دست به اقداماتی خواهد زد که مقدمه ای برای تشکیل منطقه امنی است که این رژیم رؤیای آن را در سر دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۷ تير ۱۳۹۵
بالاخره حکومت پلید اردن هم باید از اعزام داعشی ها به داخل خاک سوریه فیضی ببرد .
وقتی اعتقاد داریم جهان را خالقی است عظیم و کریم و رحیم و قادر . جبار و متعال ، که در کارهایش حساب و کتابی هست ، پس باید قبول کنیم که عاملان خون های نا حق ریخته شده در ایران ، عراق ، فلسطین ، سوریه لبنان و یمن و سایر مناطقی که توسط استکبار غرب و تامین منافع صهیونست ها مورد تعرض قرار گفته اند ، باید حساب پس بدهند .
به هم ریختن اوضاع داخلی اردن هم دیر نیست .
آخرین اخبار