راه‌اندازی اولین مرکز جامع اهدای پلاکت و پلاسما در کشور

مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور از راه‌اندازی اولین مرکز جامع اهدای پلاکت و پلاسما در پایگاه خون وصال خبر داد.

 بشیر حاج‌بیگی سخنگو و مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه میزان مراجعه مردم در  ماه مبارک رمضان به مراکز انتقال خون در  سال‌های گذشته با کاهش روبه‌رو بوده است گفت: خوشبختانه امسال میزان مراجعه به طور چشمگیری افزایش  یافته است به طوریکه در 10 روز اول ماه مبارک رمضان 52 هزار واحد و تا نوزدهم ماه مبارک حدود 99  هزار واحد  خون در کشور اهدا شده است.

وی ادامه داد: از 12 پایگاه انتقال خون در تهران  7 پایگاه از  افطار تا  سحر میزبان اهداکنندگان خون است.

حاج‌بیگی با اشاره به اینکه اولین مرکز جامع اهدای پلاکت و  پلاسما در کشور در پایگاه خون وصال راه‌اندازی  شده است عنوان کرد: افراد با  مراجعه به این پایگاه به طور داوطلب می‌توانند علاوه بر اهدای خون اهدای  پلاکت  یا پلاسما داشته باشند همچنین قرار است در آینده نزدیک امکان اهدای سلول‌های بنیادی در این مرکز ایجاد شود.

وی  خاطرنشان کرد: 18 درصد خون کشور  از خون‌‌های اهدایی  تهران است  ولی میزان مصرف خون در  تهران 27 درصد است باید  توجه داشت که میزان افزایش به خون و فراورده‌های خونی به خصوص پلاکت در طی سال‌‌های اخیر به دلیل افزایش بیماری سرطان بالا رفته است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار