عدم ضرورت هماهنگی لباس فرم مدارس

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت:هیچ قانونی مبنی بر اجباری بودن لباس هماهنگ برای دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور وجود ندارد.

مهدی علی‌اکبرزاده مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص نحوه پوشش دانش‌آموزان در مدارس گفت: هیچ قانونی مبنی بر اجباری بودن لباس هماهنگ برای دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور وجود ندارد.

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش  ادامه داد: علاوه بر آنکه قانونی مبنی بر لباس هماهنگ کشوری دانش‌آموزان وجود ندارد دانش‌آموزان در مدارس نیز می‌توانند لباس‌هایی غیر از لباس فرم داشته باشند.

علی‌اکبرزاده عنوان کرد: در مدارسی‌ که لباس فرم مشخصی به تأکید مدرسه وجود نداشته باشد دانش‌آموزان می‌توانند لباس‌هایی متناسب با شئونات اسلامی و غیر هماهنگ داشته باشند.

وی بیان کرد: در صورتی که مدرسه لباس فرم برای دانش‌آموزان در نظر گرفته باشد تمامی دانش‌آموزان موظف هستند این قانون را رعایت کنند و با پوششی هماهنگ در مدرسه حضور پیدا کنند و در غیر این صورت به عنوان متخلف محسوب می‌شود .

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هماهنگ بودن لباس دانش‌آموزان جلوه یک نواختی به مدارس می‌بخشد و در اکثر مدارس کشور پوشش هماهنگ در هر مدرسه لحاظ می‌شود اما مناطقی هم در سراسر کشور وجود دارند که متناسب با پوشش‌های محلی خود در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

وی گفت: در مدارسی که لباس فرم دارند مدیر مدرسه با همکاری اولیا مربیان لباس مورد نظر را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.