همزمان با ادامه تنش های میان کیف و مسکو؛

آغاز رزمایش مشترک اوکراین و ناتو

اوکراین رزمایش نظامی مشترک با آمریکا و دیگر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را آغاز کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوکراین رزمایش نظامی مشترک با امریکا و دیگر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در حالی آغاز کرده است که تنش‌های میان کیف و مسکو به قوت خود باقی است.

این رزمایش سالانه که در شهر یاوُریف در غرب اوکراین برگزار می‌شود تا 8 ژوئیه (18 تیر) ادامه دارد.

طبق بیانیۀ ارتش امریکا، در این مانور نظامی حدود هزار و 800 سرباز از 14 کشور شرکت دارند. این بیانیه می افزاید این رزمایش با تمرکز بر «عملیات حفظ صلح و ثبات» در منطقه انجام می‌شود.

الکساندر پرونیاک، یکی از سخنگویان دفتر منطقه‌ای وزارت دفاع اوکراین، به خبرگزاری فرانسه گفت حدود 200 قبضه تسلیحات نظامی و دو بالگرد در جریان این رزمایش‌ها استفاده خواهند شد.

حدود 300 نیروی امریکایی از آوریل 2015 (اردیبهشت 94) به آموزش سربازان اوکراینی مشغول هستند تا از آن‌ها در مبارزه با شبه نظامیان طرفدار روسیه در شرق این کشور حمایت کنند.

آندری لیسنکو، سخنگوی ارتش اوکراین، دوشنبه گفت در دور تازۀ درگیری‌ها با شبه نظامیان در 24 ساعتِ گذشته، یک نظامی کشته و 4 تنِ دیگر مجروح شده‌اند.

استفان پولتوراک، وزیر دفاع اوکراین، در آوریل (اردیبهشت) گفت پایان دادن به این درگیری‌ها ممکن است سال‌ها طول بکشد. درگیری‌های میان اوکراین و شبه نظامیان طرفدار روسیه که از آوریل 2014 (اردیبهشت 93) آغاز شده تا‎کنون به کشته شدن 9 هزار و 400 نفر انجامیده است.

کی‌یف و کشورهای غربی بارها روسیه را متهم به حمایت از شورشیان و اعزام نیرو به مرزِ مشترک با اوکراین کرده‌اند. مسکو همواره این اتهامات را رد کرده است.

از سوی دیگر روابط روسیه و ناتو در سال‌های اخیر به خاطر آن چه مسکو تقویت این ائتلاف نظامی در نزدیکی مرزهای خود می‌خواند، به تیرگی گراییده است.

کرملین تقویت حضور نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه را «تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین المللی» دانسته است.

همچنین ناتو در آوریل 2014 پس از آن که شبه جزیره کریمه در پی یک همه پرسی به جمهوری فدراسیون روسیه پیوست، تمامی روابط خود را با مسکو به حال تعلیق در آورد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار