از نذر برای مرمت امامزاده روستا تا نجات جوان اعدامی/ مردی که علی‌وار زندگی کرد +فیلم و تصاویر

حاج محمود مهمان برنامه امشب ماه عسل نذر کرد تا اگر تنها فرزندش از اسارت جنگ باز گردد، امامزاده شهرشان را مرمت کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیستمین قسمت از برنامه ماه عسل در روز شهادت حضرت علی(ع) با دعای فرج و تیتراژ ابتدایی برنامه آغاز شد. بعد از پخش پشت صحنه برنامه دیروز علیخانی از حاج محمود و پسرش برای حضور در قاب ماه عسل دعوت کرد.
«حاج محمود» مردی است که هر سال برای ده الی پانزده خانواده جهيزيه تهيه می‌كند تا دختران روستایشان بدون دردسر به خانه بخت بروند.

از نذر برای مرمت روستا تا نجات جوان اعدامی/ مردی که علی‌وار زندگی کرد + تصاویر

مهمان امشب ماه عسل در ابتدا گفت: ازدواج کردم و تنها یک پسر داشتم. همین پسرم به جبهه می‌رود و اسیر می‌شود. من به طور کل متلاشی شدم و فقط گریه می‌کردم. یک نذر کردم «یا امام رضا(ع)» اگر پسرم برگردد در امامزاده روستایم را بازسازی می‌کنم، تا اینکه بعد از هشت سال من به آرزویم رسیدم.
در ادامه برنامه مستندی از مراحل مرمت امامزاده روستای یل آباد در نزدیکی ساوه پخش شد.
حاج محمود اظهار داشت: من بچه پولدار نیستم، بلکه با همکاری مردم روستا این کار انجام شد. از طرفی باید مردم باورت داشته باشند و صرفاً نماز خواندن در امامزاده ملاک نیست، باید گره گشایی انجام شود.

از نذر برای مرمت روستا تا نجات جوان اعدامی/ مردی که علی‌وار زندگی کرد + تصاویر

وی با اشاره به اینکه بهترین عبادت خدمت است، افزود: هرسال 14 جهیزیه آماده می‌کنیم و کارهایی که انجام می‌دهیم، لذت می‌بریم. 
عليخاني سؤال کرد: شما چه كاری می‌كنيد كه همه با اشاره شما كار انجام می‌دهند؟
حاج محمود ميگويد: من برای پرونده های مختلف به دادگاه‌ها می‌روم و سعی ميكنم كه مشكلات جوانان را حل كنم. در مسائل مالی هركاري از دستم برمي آيد انجام می‌دهم تا مشكلات شان بزرگ نشود.
مسعود پسر حاج محمود عنوان کرد: پدرم همه پول خود را برای روستا و امامزاده خرج کرده است و الان سرمایه دارترین فرد در روستا است، چراکه مورد اعتماد مردم است.

از نذر برای مرمت روستا تا نجات جوان اعدامی/ مردی که علی‌وار زندگی کرد + تصاویر

حاج محمود گفت : در شب شهادت امام علی (ع) هستیم و به نظرم اگر فقط یک خصلت از امیرالمؤمنین(ع) را دریافت کنیم، برای ما کافی است.
علیخانی پرسید: اگر پسرت از اسارت برنمی گشت، شما باز امامزاده را مرمت می کردید؟
حاج محمود جواب داد: از بچگی به یل آباد و امامزاده علاقه داشتم، اما موقعیت فراهم نبود. اگر هم پسرم هم برنمی گشت باز این کار را انجام میدادم. امامزاده باعث شد مردم کنار هم جمع شدند.
حاج محمود در بخشی از صحبت هایش اظهار داشت: زمانی که میخواستم به ماه عسل بیایم همه گفتند علیخانی اجازه نمیدهد صحبت کنی اما الان که آمدم، فهمیدم اینطور نیست.

از نذر برای مرمت روستا تا نجات جوان اعدامی/ مردی که علی‌وار زندگی کرد + تصاویر

حاج محمود از احترامی که مردم روستا به وی میگذارند، گفت: جوانان جلوی من سیگار نمی‌کشند و مشکلاتشان را با من باز گو می‌کنند. همچنین به کمک مردم و شورا روستا درمانگاه، ورزشگاه، آتش‌نشانی و آسفالت خیابان و پارک را درست کردیم.
وی خاطرنشان کرد: ما همه گرفتاری هايمان حل شده و من تمام تلاشم را كردم كه مشكلات روستا حل شود. فقط يك مشكلی باقي مانده و آن هم ديگر ما نمی‌توانيم كاری كنيم و دولت بايد كمك كند. از رئیس جمهور خواهش ميكنم فكری به حال جاده ما كند.
در ادامه مستندی از بخشش یک اعدامی توسط صحبت‌های حاج محمود با خانواده مقتول پخش شد.

از نذر برای مرمت روستا تا نجات جوان اعدامی/ مردی که علی‌وار زندگی کرد + تصاویر


بعد از پخش مستند خانواده‌ای که  فرزندشان مورد بخشش قرار گرفته بود، در برنامه حاضر شدند و از محبت‌های حاج محمود صحبت کردند.
در پایان حاج محمود گفت : اگر علی وار حرف می‌زنید همان طور هم عمل کنید. از شما هم به خاطر برنامه ماه عسل تشکر میکنم و امیدوارم همه افرادی که باز نشسته شدند به روستای خود برگردند و آنجا را آباد کنند، چراکه لذت این کار از آپارتمان نشینی بیشتر است.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

ماهتون عسل 

گزارش از الهام قبادی





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۷ تير ۱۳۹۵
چه عالی
خوش بسعادتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۷ تير ۱۳۹۵
خدا کنه هیچ وقت کسی پای چوبه دار بره
آخرین اخبار