دلایل کاهش یا افزایش قیمت نفت از نگاه اویل پرایس

وب سایت اویل پرایس در گزارشی به بررسی دلایل کاهش یا افزایش قیمت نفت در آینده نزدیک پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اویل پرایس، با قدرت گرفتن دوباره دلار آمریکا و رویکرد کم خطرتر در بازار، قیمت نفت در اثر پس لرزه های رای هفته گذشته انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا و عدم ثبات در بازار، کماکان کاهش داشت. حال باید به پنج نکته در خصوص نفت و انرژی توجه داشته باشیم:

1-وزیر منابع نفتی نیجریه گفت: میزان استخراج نفت این کشور در روز، 1.8 تا 1.9 میلیون بشکه است و با مذاکراتی که با شورشی ها دارند، ممکن است به 2.2 میلیون بشکه هم برسد. از داده های کلیپردیتا در ماه ژوئن می توان فهمید که برخلاف شدت گرفتن مشکلات بارگیری نفت سبک بانی و رودخانه براس، حجم صادرات در مقایسه با ماه گذشته بیشتر است؛ زیرا افزایش قدرت بارگیری با بیشترین شتاب از ماه ژانویه به بعد در کوئا ایبو، این ضعف را جبران می کند.

2-دیروز کانال جدید و وسعت یافته پاناما افتتاح شد. این پروژه با هزینه 5 میلیارد و چهارصد میلیون دلاری، طی 9 سال تکمیل شد. عرض این آبراه، دو برابر شد تا کشتی های بزرگ تر هم بتوانند از آن عبور کنند. اکنون حامل های بسیار بزرگ گاز که صادرات گاز مایع آمریکا را حمل می کنند می توانند از آن عبور کنند؛ ولی نفت کش های بسیار بزرگ نفت خام نمی توانند از آن بگذرند. انتظار می رود این افزایش وسعت، باعث افزایش بارگیری از بندرهای ساحل شرقی آمریکا شود و بندرهای ساحل غربی، بارگیری کمتری داشته باشند.

3-همان طور که ما خودمان را برای تعطیلات آخر هفته آماده می کنیم، موج بی سابقه مسافران، با پایین ترین قیمت بنزین در دهه گذشته در حال حرکت هستند. انتظار می رود تقریبا 43 میلیون نفر، این آخر هفته به مسافرت بروند و 85 درصد آن ها قرار است این کار را با خودرو انجام دهند.

قیمت خرده فروشی نفت در حال حاضر، گالنی 2 دلار و سی سنت است که در مقایسه با سال گذشته همین موقع، 20 درصد کاهش داشته است. همین قیمت، کاملا برعکس سال 2008 است که بنزین، گالنی 4 دلار بود. بر همین اساس، تقاضای بنزین، افزایش بی سابقه ای دارد، چون مردم مسافت بیشتری رانندگی می کنند و دائم بنزین مصرف می کنند.

4-دلالان از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا غافلگیر شده اند زیرا هم روی رای «ماندن» انگلیسی ها و هم افزایش قیمت نفت حساب کرده بودند.
 
5-درآخر، کمیسیون اصلاحات و توسعه چین پیش بینی کرد که ظرفیت صادرات ذغال سنگ چین، امسال 280 میلیون تن کاهش خواهد داشت که معادل 7.5 درصد ذغال سنگ تولیدی سال گذشته چین است. در کنار این مسئله، مطالعه امروز آژانس بین المللی انرژی نیز منتشر شد که حاکی از مرگ و میر سالانه 6.5 میلیون نفر ناشی از آلودگی هوا است.
 
چین حدود پنجاه درصد ذغال سنگ جهان را مصرف می کند؛ تمرکز بر حفظ کارخانه هایی که با سوخت ذغال سنگ کار می کنند و استانداردهای سخت گیرانه تر بر آلودگی هوا، می تواند گام بلندی در کاهش آلودگی هوا باشد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار