رتبه اعتباری انگلیس، دو پله سقوط کرد

رتبه اعتباری انگلیس به دنبال نتایج همه پرسی این کشور در حال کاهش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آژانس سنجش استندارد اند پورز روز دوشنبه انگلیس را از رتبه برترین های اعتباری قبلی خود جابه جا کرد و با کاهش دو پله ای آن، هشدار داد در پی رای هفته گذشته این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، کاهش رتبه بیشتری هم در انتظار است.

این حرکت استاندارد اند پورز ضربه جدیدی بر وضعیت اقتصادی انگلیس بعد از همه پرسی است. برابری ارزش پوند در برابر دلار در روز دوشنبه به کمترین میزان سی و یک سال اخیر خود رسید و بازار سهام این کشور افت کرد.

آژانس گزارش داد اولین باری است که انگلیس در بین برترین ها، یکجا دو رتبه سقوط می کند. این آژانس در بیانیه ای اظهار کرد: «به عقیده ما، نتیجه این همه پرسی، یک رویداد موثر است و به چارچوب سیساست گذاری غیرقابل پیش بینی تر، ناپایدارتر و بی اثرتر منجر خواهد شد.»

جرج آزبرن وزیر وزیر خزانه داری انگلیس روز دوشنبه گفت که اقتصاد انگلیس آن قدر قوی هست که از پس بی ثباتی های همه پرسی برآید.

اما این همه پرسی، کشور انگلیس را به ورطه بی ثباتی سیاسی کشانده است و بعد از این که نخست وزیر کشور اعلام کرد تا ماه اکتبر بر سر کار می ماند، حزب محافظه کار به دنبال رهبر جدیدی می گردد.
 
آژانس استاندارد اند پورز هشدار داد احتمال برگزاری یک همه پرسی مجدد در اسکاتلند، که مردم آن با قدرت به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده اند-نیز برای انسجام قانون اساسی و اقتصادی انگلیس، تهدیدی جدی به شمار می آید.

حفظ رتبه اعتباری انگلیس، از زمان روی کار آمدن جرج آزبرن وزیر خزانه داری انگلیس در سال 2010، اولویت اصلی وی بوده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار