مرکل: تا اعلام رسمی خروج انگلیس، مذاکره ای نداریم

صدراعظم آلمان گفت: تا اعلام رسمی بریتانیا دربارۀ خروج از اتحادیه هیچ مذاکره‌ای نخواهیم داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک در برلین گفت با سران ایتالیا و فرانسه توافق کرده‌اند که در خصوص روابط آینده با بریتانیا تا اعلام رسمی برنامه‌های این کشور برای خروج از اتحادیه مذاکره‌ای برگزار نخواهند کرد.

وی گفت پس از انجام مذاکراتی در برلین با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، و ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا، «بر این مسأله توافق کردیم که هیچ مذاکرۀ رسمی یا غیررسمی در خصوص خروج بریتانیا از اتحادیه تا زمانی که درخواست خروج ثبت شود، نخواهیم داشت.»

مرکل همچنین گفت آلمان، فرانسه و ایتالیا پس از تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیۀ اروپا، برای ایجاد «انگیزۀ جدید» در این اتحادیه تلاش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات جدیدی در حوزه‌های دفاعی، اقتصادی، توسعه‎ای انجام خواهد شد، گفت: «ما به همکاران خود در اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌دهیم که ظرف چند ماه آینده انگیزه‌های جدید ایجاد کنیم.»

اولاند نیز پس از این دیدار از انگلیس خواست برای خروج از اتحادیۀ اروپا، تعلّل نکند. وی افزود اقدام هرچه سریع‌تر انگلیس برای خروج از اتحادیه به نفع همۀ طرف‌ها خواهد بود.

 اولاند همچنین گفت: «مسئولیت پذیری به معنای تلف نکردن وقت است. تعلل نکردن در خروج انگلیس از اتحادیه و همچنین تعلل نکردن برای به کار انداختن محرک‌های جدیدی که نیاز داریم به اتحادیۀ اروپا – که حالا 27 عضو دارد – بدهیم.»

وی افزود: «چرا که هیچ چیز بدتر از بی‌ثباتی نیست. بی‌ثباتی اغلب مولّد رفتار غیرمنطقی است. بی‌ثباتی همچنین معمولاً باعث می‌شود بازارهای مالی غیرمنطقی عمل کنند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار