رز گاتن مولر معاون جدید دبیرکل ناتو شد

یکی از معاونان کنترل تسلیحات و متخصصان روابط با روسیه در وزارت خارجه آمریکا به عنوان معاون جدید «ینس استولتنبرگ» معرفی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تارنمای رسمی ناتو درباره این تصمیم استولتنبرگ به نقل از وی نوشته است: بسیار خرسندم که انتصاب 'رز گاتن مولر' را که تجارب ارزشمندی در خصوص سیاست امنیت بین المللی و حوزه هایی مانند کنترل تسلیحات و روابط با روسیه دارد، اعلام کنم. او نخستین زنی خواهد بود که چنین پستی کلیدی را عهده دار خواهد شد که به منزله نقطه عطفی در تاریخ ناتو نیز خواهد بود.

گاتن مولر اکنون معاون 'کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل' در وزارت امور خارجه آمریکا و مشاور وزیر خارجه این کشور در خصوص منع اشاعه تسلیحات هسته ای و امور سیاسی نظامی است. وی همچنین مذاکره کننده ارشد تیم آمریکا برای دستیابی به معاهده 'پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژیک' بین آمریکا و روسیه موسوم به (استارت جدید) نیز بوده است.

گاتن مولر کارشناس مسائل روسیه است و مدیر اندیشکده 'بنیاد کارنگی برای صلح بین الملل' در مسکو نیز بوده است. وی به عنوان معاون دبیر کل ناتو از اول اکتبر سال جاری میلادی، در سمت خود آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار