بهای نفت افزایش یافت/ بهای طلا در بالاترین سطح خود در 2 سال گذشته

بهای طلای سیاه و فلز زرد به دلیل تردیدها از آینده بازار در پی رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، بهای نفت در اولین ساعات کاری روز سه‌شنبه، به دلیل اعتصاب احتمالی کارگاران در نروژ افزایش یافت. خبر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز بر این افزایش بها تاثیرگذار بوده است.

در صورت به تصویب نرسیدن افزایش دستمزد کارگران نروژ پیش از روز جمعه، احتمال دارد نزدیک به 755 کارگر در 7 میدان نفتی و گازی این کشور دست به اعتصاب بزنند. گفته می شود این میدان‌های نفتی نزدیک به 18 درصد تولیدات نفتی نروژ و همچنین 17 درصد تولیدات گاز طبیعی این کشور را شامل می‌شود.

بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت امروز با 35 سنت افزایش، به 49.68 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت نیز با 42 سنت افزایش، 47.58 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

روز دوشنبه، بهای طلا نیز برای دومین روز متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در نزدیک به 2 سال گذشته رسید. دلیل این افزایش نیز تصمیم تاریخی انگلیس به جدایی از اتحادیه اروپا گزارش شده است که بازار جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

"راب هاورث" – استراتژیست ارشد سرمایه گذاری یک بانک آمریکایی – در اینباره گفت: "تردیدها در بازار این هفته ادامه خواهد یافت. تنها زمانی می‌توان اطمینان کسب کرد که مراحل سیاسی و اقدامات کلیدی سیاست‌گذاران مشخص شود."

بهای طلا با 2.30 دلار – 0.2 درصد – افزایش، به 1324.70 دلار در هر اونس رسید که بالاترین میزان آن از تاریخ 11 ژوئیه 2014 (20 تیر 1393) است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار