طرح‌های کاربردی باید در اولویت دانشگاه تهران قرار گیرد

معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: آنچه برای جامعه و دانشگاه در اولویت قرار دارد طرح‌های کاربردی است.

محمد رحیمیان معاون‌ پژوهشی دانشگاه ‌تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آنچه برای جامعه و دانشگاه در اولویت قرار دارد طرح‌های کاربردی است، در حال حاضر با سرمایه‌گذاری دانشگاه، تعداد مقالات مطلوب به ۳ هزار عنوان رسیده است.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش‌های کاربردی امیدواریم با اقداماتی که صورت گرفته در آینده نزدیک نتیجه مطلوب حاصل شود.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران بیان داشت: فعالیت علمی دانشگاه‌ها باید در خدمت جامعه قرار گیرد، که این امر منوط به تصمیماتی است که در دانشگاه‌ها، صنعت و کل کشور اتخاذ می‌شود و اگر در کل کشور پژوهش یکپارچه در نظر گرفته نشود، نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود.

معاون ‌پژوهشی دانشگاه ‌تهران با اشاره به اهمیت پژوهش‌های کاربردی تصریح کرد: عملکرد ما نباید به گونه‌ای باشد که پژوهش‌های بنیادی آسیب ببیند. برد توان علمی، ایجاد هسته‌های پژوهشی و همکاری در زمینه‌های مختلف از راهکارهای مناسب برای حل مشکلات موجود است.

رحیمیان توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و انجام فعالیت‌های پژوهشی را‌ جزو اولویت اصلی دانشگاه‌ها برای تبدیل به یک دانشگاه کارآفرین دانست و یادآور شد: ما باید بین آموزش، پژوهش و فناوری تعادل برقرار نماییم و نتیجه این توازن برداشتن گام‌های اساسی برای توسعه کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار