یک شاعر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد:

شبکه‌های مجازی، مقصر کاهش سطح کیفی مخاطبان

شبکه‌های مجازی بدون هیچگونه فیلتری اقدام به ایجاد کانال‌های شعری می‌کنند. شعرهای تینیجری هم موجی است که به دلیل نبود نقد اصولی، بازتابی گسترده پیدا کرده است.

جلیل صفربیگی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه در طول تاریخ ادبیات فارسی شعرهای بی‌محتوا همیشه وجود داشته است و خواهد داشت گفت: سطح شاعران و مخاطبان آن با یکدیگر متفاوت است. در برخی قرون ماضی سطح کیفی شاعران به میزانی بود که سطح مخاطب را نیز ارتقا می‌داد اما در سده اخیر و بخصوص دهه‌های اخیر برخی موارد سبب کاهش سطح مخاطب شد. یکی از این موارد شبکه های مجازی است.
 
وی افزود: شبکه‌های مجازی بدون هیچگونه فیلتری اقدام به ایجاد کانال‌های شعری می‌کنند. شعرهای تینیجری هم موجی است که هم اکنون به دلیل وجود شبکه اجتماعی و نبود نقد اصولی، بازتابی گسترده پیدا کرده است. گمان ما این است که اگر شعری در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفت، در جامعه نیز از آن استقبال می‌شود. در صورتی که شعر خوب با زندگی مردم درآمیخته است.
 
این شاعر با اشاره به آنکه فضای مجازی نه تنها به شعر بلکه به حوزه های نثر و کتابخوانی نیز آسیب وارد کرده است، اظهار داشت: فضای گرته‌برداری و سرقت ادبی نیز در فضای مجازی تشدید شده است. احساس می‌کنم آفتاب پشت ابر باقی نمی‌ماند و خود را نشان می‌دهد و ادبیات در فضای زندگی مردم نه در فضای مجازی جریان می‌یابد. سرودن شعرهای تینیجری نیز موجی است که به راه افتاده است و از بین می رود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار