جزییات سقوط کوهنورد آلمانی در دماوند

کوهنورد آلمانی در ارتفاع ۴۷۰۰ متری دماوند دچار حادثه شد و به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛یک کوهنورد ۶۰ ساله آلمانی روز گذشته به همراه تیم ۱۵نفره راهی بلندترین کوه ایران میشوند و پس از صعود به آن و هنگام فرود وی در مسیر جنوبی و در ارتفاع ۴۷۰۰ متری تعادل خود را از دست می دهد و دچار جراحت شدید دست و صورت می شود.

در دقایق اولیه این حادثه وضعیت این کوهنورد نامناسب همراه با تهوع و صدمات متعدد گزارش میشود و از جستجو و نجات فدراسیون تقاضای کمک می شود و بلافاصله تیمی ۳نفره از پایگاه امداد و نجات پلور راهی گوسفند سرا می شود و با توجه به شراط برفی وزش باد شدید در این محل امکان فرسادن هلی کوپتر نبوده است و شخص مصدوم توسط همنوردان و کوهنوردان مستقر در این منطقه به ارتفاعات پایین تر انتقال داده می شود. 

پس از ۶ ساعت تلاش امداگران فرد مصدوم با امبولانس به ابتدای جاده منتقل و توسط امبولانسی که از طرف آژانس گردشگری خدمات رسانی هماهنگ شده بود به بیمارستان راهی میشود و گزارشات از مساعد بودن حال این کوهنورد خارجی خبر می دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۸ تير ۱۳۹۵
سلام و خدا قوت
در مورد سقوط روز 7تیر95 آقای کریستین هستن و اهل ایتالیا هستن به همراه همنوردهای آلمانیشون اومده بودن و سنشون هم 66 میباشد. و برای امداد هلال احمر هم بسیار متاسفم که به یاری ما نیومدن . و جا داره که از جوان افغانی بنام مولا ودو کوه نورد اراکی بنامهای مختار واحسان تشکر کنیم که زحمت کشیدن از پناهگاه تا گوسفند سرا آقای کیرستینو حمل کردن. از خدا تشکر میکنم ازین که بهم تن قوی وسلامت داد که در کنار این دوستان یک تیم کمکی خوب داشته باشیم.
آخرین اخبار