یونیسف: فقر، بی سوادی و مرگ زودرس در انتظار محروم‌ترین کودکان جهان

صندوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی به فقر و بی‌سوادی کودکان محروم در جهان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان یونیسف در گزارشی نوشت: بر اساس روند کنونی، تا سال 2030، 69 میلیون کودک زیر 5 سال در جهان به دلیل بیماری های قابل پیشگیری خواهند مرد. 167 میلیون کودک در فقر زندگی خواهند کرد و 750 میلیون دختر در سنین کودکی ازدواج خواهند کرد.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارش شاخص سالانه خود به آینده غم انگیز کودکان محروم جهان به دلیل کندی روند کمک‌رسانی دولت ها، نهادها و سازمان های بین المللی پرداخت.

بر اساس این گزارش، تلاش های قابل توجهی برای نجات زندگی کودکان، فرستادن آنها به مدرسه و نجات آنان از فقر صورت گرفته است. نرخ مرگ و میر کودکان زیر 5 سال و تعداد افرادی که در فقر مطلق زندگی می کنند، از سال 1990 تاکنون به نصف کاهش پیدا کرده است. با این حال، شکاف موجود بین کودکان محروم و ثروتمند بیش از پیش تشدید شده است. مرگ و میر کودکان محروم و فقیر زیر 5 سال، دو برابر کودکان ثروتمند است. همچنین این کودکان دچار سوءتغذیه مزمن هستند. احتمال ازدواج دختران فقیر در سنین کودکی سه برابر افراد ثروتمند است.

این وضع در مناطق جنوب صحرای آفریقا به مراتب بدتر است. دست کم 247 میلیون کودک 2 یا 3 ساله در فقر مطلق زندگی می کنند که از کمترین نیازهای غذایی برای زنده ماندن و ادامه حیات محرومند. بر اساس برآوردهای یونیسف، این روند اگر تا سال 2030 ادامه یابد تقریبا نیمی از 69 میلیون کودکی که در کمتر از 5 سالگی می میرند، متعلق به مناطق جنوب صحرای آفریقا خواهند بود.

در حال حاضر 124 میلیون کودک در جهان وجود دارد که تحصیلات ابتدایی را نگذرانده اند و 40 درصد کودکان محرومی که موفق به رفتن به مدرسه شده اند، قادر به خواندن و نوشتن نیستند.

در این گزارش آمده است استفاده از راه حل های خلاقانه، سرمایه گذاری عادلانه تر و مشارکت جمعی جوامع اقداماتی است که به بالابردن سطح زندگی کودکان در جهان کمک خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار