شورای امنیت حملات تروریستی سومالی و لبنان را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل، حملات تروریستی اخیر در سومالی و لبنان را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه حمله گروه الشباب به هتلی در سومالی را که به کشته شدن دست‌کم ۱۶ نفر، از جمله یک وزیر منجر شد، به شدت محکوم کرد. 

 دو انفجار روز شنبه هتلی را در مرکز موگادیشو، پایتخت سومالی، لرزاند. اعضای الشباب به این هتل حمله کردند و بیش از ۳۰ نفر در این حمله زخمی شدند. 

مقامات مسئول محلی اعلام کردند جسد وزیر مشاور در امور محیط زیست در زیر آوار در این هتل پیدا شده است. 

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده‌های قربانیان این حمله و همچنین مردم و دولت سومالی اعلام کردند. 

در این بیانیه آمده است: «اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تامین مالی گروه الشباب و هر گروه تروریستی دیگر در سومالی تاکید کردند.» 

اعضای الشباب که برای سرنگون کردن دولت سومالی می‌جنگند، بار‌ها حملاتی مرگبار از این نوع را در موگادیشو انجام داده‌اند. 

پیش‌تر در این ماه، در حمله گروه الشباب به هتل دیگری در پایتخت سومالی، ‌ دست‌کم ده نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. 

شورای امنیت سازمان همچنین حملات تروریستی پیاپی در شهرک قاع در شمال شرقی لبنان را به شدت محکوم و بر ضرورت محاکمه عاملان این حملات تاکید کرد. 

شورای امنیت سازمان ملل در ادامه بر ضرورت اتخاذ اقدامات جدی به منظور پیشگیری و قطع منابع مالی فعالیت‌های تروریستی و تروریست‌ها تاکید کرد. 

شورای امنیت ملل متحد تصریح کرد که تروریسم در همه اشکال آن غیرقابل توجیه و مجرمانه است و از همه کشور‌ها خواست با اقدامات تروریستی که تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است، مقابله کنند. 

داد در حملات بامداد دوشنبه چهار بمب گذار انتحاری در شهرک قاع لبنان در امتداد مرز سوریه، دست کم پنج نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند. 

ساعاتی بعد دو بمب گذار دیگر نیز کمربندهای انفجاری خود را مقابل یک کلیسا در این شهرک منفجر کردند که منجر به جراحت دست کم ۱۳ نفر شد. 

هیچ گروهی هنوز مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار