تولید نژاد جدید موش آزمایشگاهی برای اولین بار در کشور

رییس بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از تولید نژاد جدید موش آزمایشگاهی برای اولین بار درکشور خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روزبه فلاحی اظهار کرد: موسسه رازی از سال‌ها پیش برای پیشبرد اهداف پژوهشی و علمی خود اقدام به تولید حیوانات آزمایشگاهی ارگانیک می‌کند.

وی ادامه داد: این حیوانات بهترین پاسخ را به آزمایش‌های کنترل کیفی تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک نشان می‌دهند.
 
 
فلاحی افزود: موسسه رازی یکی از مراکز مهم کشور در زمینه تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی است که علاوه براین که نیاز خود را تامین می‌کند ، بخشی از نیاز سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور را نیز رفع می‌کند.
 
 
وی با اشاره به اهمیت سلامت این حیوانات گفت: به دلیل گستردگی استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در طرح‌های تحقیقاتی پزشکی و دامپزشکی و همچنین حوزه‌های دیگر، سلامت این حیوانات در نتیجه نهایی آزمایش‌ها تاثیر بسزایی دارد.
 
 
فلاحی تاکید کرد: در روند پرورش حیوانات آزمایشگاهی در موسسه رازی نه تنها این حیوانات در معرض آلودگی و عوامل بیماری زا قرار نمی‌گیرند، بلکه هیچ دارو و واکسنی هم به آنها تزریق نمی‌شود و به صورت کاملا ارگانیک رشد می‌یابند؛ در نتیجه بهترین پاسخ را به آزمایش‌های کنترل کیفی واکسن و سایر آزمایش‌ها نشان می‌دهند.
 
 
وی تصریح کرد: این امر سبب می‌شود کیفیت واکسن یا هر فرآورده تولیدی دیگر و سایر فعالیت‌های تحقیقاتی در وضعیت کاملا مطلوبی باشد.
 
 
رییس بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی دربخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود نژادهای مختلف حیوانات آزمایشگاهی در این موسسه گفت: این حیوانات هر کدام برای آزمایش‌های خاصی مانند تحقیقات ایمنی شناسی، ویروس شناسی، بیماری‌های انگلی، تحقیقات قلبی– عروقی، دیابت و تحقیقات متنوع زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
 
وی افزود: علاوه بر نژادهای رایج از پنج گونه جانوری موجود در موسسه، موفق شدیم برای نخستین بار در کشور، نژاد جدید موش آزمایشگاهی را تحت نام "رازی A" تولید کنیم که در منابع بین‌المللی نیز به ثبت رسیده است.
 
 
فلاحی خاطرنشان کرد: این نژاد به علت خصوصیات بیولوژیکی، در تحقیقاتی خاص همچون تحقیقات مربوط به تومورهای پستانی منحصر به فرد است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.