پیامک دادن با گوشی‌های هوشمند ممنوع!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، پیامک دادن با گوشی‌های هوشمند باعث تغییر امواج مغذی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،این روز‌ها استفاده از گوشی‌های هوشمند بسیار رواج یافته و یکی از کاربردهای این ابزار قابل حمل الکترونیکی ارسال و دریافت پیامک است.

اما آیا هیچ می‌دانید که ارسال پیامک می‌تواند مشکلاتی را در امواج مغز ایجاد کند؟
محققان طی مطالعاتی که بر روی 129 بیمار انجام داده‌اند، متوجه شدند برقراری ارتباط از طریق پیامک مشکلاتی را در اعصاب و مغز ایجاد می‌کند. آنان برای بررسی تغییرات به وجود آمده پس از استفاده از گوشی‌های همراه، اسکن امواج مغزی بیماران را طی 16 ماه مورد بررسی قرار دادند.

دکتر "ویلیام تاتوم"، سرپرست تیم تحقیقاتی و مدیر مرکز صرع کلینیک "مایو" واقع در فلوریدا متوجه شد که از میان هر 5 بیمار یک نفر پس از ارسال پیامک با گوشی هوشمند، امواج مغزش دچار تغییرات فراوانی می‌شود.

این مطالعه همچنین نشان داد، استفاده از سایر امکانات گوشی‌های هوشمند مثل بکارگیری صفحه لمسی، گوش دادن به موسیقی و برقراری تماس این تغییرات را در امواج مغزی به وجود نمی‌آورد.

در تصویر زیر نوار مغزی بیماری 22 ساله را مشاهده می‌کنید. نقاطی که با مستطیل آبی مشخص شده‌اند مربوط به زمانی است که فرد با دست راست پیامک ارسال می‌کند.

پیامک دادن با گوشی‌های هوشمند ممنوع!

"تاتوم" با اشاره به تبعات احتمالی استفاده از شبکه پیام کوتاه و استفاده از تلفن‌های همراه عنوان کرد: «نتایج این پژوهش ممکن است زنگ هشداری برای جوانان محسوب شود. اکنون دلیل علمی برای اجتناب از این امکانات گوشی‌های هوشمند وجود دارد. تغییرات امواج مغزی موضوعی نیست که بتوان آن را به راحتی دست کم گرفت».

منبع: Science Daily

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۸ تير ۱۳۹۵
فقط پیامک