در اظهاراتی در نشست سالانه کمیته برتون وودز؛

جک لو: برجام یکی از دستاوردهای دولت آمریکا در سال 2015 بود

وزیر خزانه‌داری آمریکا، از توافق هسته‌ای ایران به عنوان یکی از دستاوردهای مهم واشینگتن در سال گذشته میلادی نام برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خزانه‌داری آمریکا، جک لو، وزیر خزانه داری آمریکا، در نشست سالانه کمیته برتون وودز، توافق هسته‌ای تابستان گذشته میان ایران و گروه ۱+۵ را یکی از دستاوردهای مهم دولت آمریکا در یک سال گذشته توصیف کرد. 

لو در سخنرانی خود در این نشست، که روز دوشنبه برگزار شد، ابتدا به موضوع همه پرسی انگلیس پرداخت و گفت: «ما به تصمیم رای دهندگان در انگلیس احترام می‌گذاریم و از نزدیک با لندن، بروکسل، و شرکای بین المللی خود برای تضمین استمرار ثبات اقتصادی، امنیت و کامیابی اروپا و جهان همکاری خواهیم کرد. در هفته‌های اخیر من به طور مرتب با همتایانم و مقامات بازار مالی در انگلیس، اتحادیه اروپا و جهان در تماس بوده‌ام و ما همچنان به مشورت‌ها در روز‌ها، هفته‌ها، و ماههای پیش رو ادامه خواهیم داد.» 

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: «در حالی که به جلو می‌رویم، مهم است که تاکید کنیم سیاستگذاران انگلیسی، اروپایی و جهانی ابزار لازم را برای پشتیبانی نه فقط از ثبات مالی، بلکه همچنین از ارتقاء رشد اقتصادی در اختیار دارند. این بر عهده اقتصادهای بزرگ است که از همه ابزارهای موجود -- مالی، پولی و اصلاحات ساختاری -- برای تقویت تقاضا در سطح جهان و ایجاد نوعی رشد اقتصادی جامع، که در سطح جهانی نبود آن احساس می‌شود، استفاده کنند.» 

وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: «در حالی که با شرکای خود در سرتاسر جهان برای پیشبرد این کار حیاتی تلاش می‌کنیم، بار دیگر اهمیت رهبری آمریکا را در اقتصاد جهانی به یاد می‌آوریم. ما بی‌وقفه و خستگی ناپذیر برای ساختن و تحکیم موضع خود کار کرده‌ایم و از آن برای تقویت سیاست‌هایی استفاده کرده‌ایم که رشد اقتصادی و فرصت‌ها را هم در داخل و هم در سرتاسر جهان تشویق می‌کنند.» 

جک لو ضمن اشاره به دستاوردهای دولت آمریکا در یک سال گذشته به حصول توافق هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: «ما می‌توانیم به فهرست دستاوردهای دیگر، از جمله توافق هسته‌ای ایران که تابستان گذشته حاصل شد، و نیز موافقت نامه تاریخی تغییرات اقلیمی که ماه دسامبر به دست آمد، اشاره کنیم.» 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «در نظام نظارتی مالی بین المللی، اصلاحات موجب شده است به معیارهای سختگیرانه‌تر سرمایه، شفافیت بیشتر، و ابزارهای قوی‌تر برای پرداختن به نهادهای مالی تحت فشار دست یابیم. اما ما باید همچنان بر اجرا و تهدیدات نوظهور بالقوه متمرکز بمانیم. نهادهای مالی در آمریکا، انگلیس و اروپا همین هفته گذشته مقاومت و قدرت انعطاف خود را به سبب این پیشرفت مهم نشان دادند.» 

وی افزود: «همین طور که هوشیاری خود را حفظ می‌کنیم، نباید از پیشرفت‌های دشمنان خود عقب بمانیم. آمریکا و کشورهای شریک آن بر تلاش‌های خود برای مبارزه با تامین مالی تروریسم، فساد، پولشویی، و دیگر جرائم مالی، مرتبط با داعش یا تهدیدات دیگر، افزوده‌اند.» 

وزیر خارجه آمریکا ضمن اشاره به حضورش در نشست اوایل این ماه در هشتمین نشست گفتگوی راهبردی و اقتصادی در پکن و دستیابی به برخی توافقات با چین، گفت: «آمریکا و چین بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان هستند و موتور محرکه اصلی رشد اقتصادی جهان در سال‌های اخیر بوده‌اند. برای همین است که بسیار اهمیت دارد که همزمان با تداوم فشارهای ما بر چین برای اصلاح اقتصاد خود، تعامل و مشارکت نزدیک با این کشور را حفظ کنیم.»




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار