کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی کره جنوبی در سال جاری

دولت کره جنوبی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را 0.3 درصد کاهش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، دولت کره جنوبی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور در سال جاری را کاهش داد و خواستار یک بودجه کمکی 8.5 میلیارد دلاری شد.

وزارت دارایی کره جنوبی امروز سه‌شنبه یک رشد اقتصادی 2.8 درصدی را در سال جاری برای این کشور پیش‌بینی کرد که پایین‌تر از پیش‌بینی 3.1 درصدی آن در ماه دسامبر است. این پیش‌بینی نشان می‌دهد رشد اقتصادی امسالِ چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا اگرچه اندکی بهتر از سال گذشته است، نسبت به سال 2014 کندتر بوده است. 

وزارت دارایی کره جنوبی دلیل کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را نامساعد شدن شرایط جهانی برای صادرات کالا که موتور اصلی اقتصاد این کشور به شمار می‌رود، اعلام کرد. 

در چشم‌انداز جدید سئول برای سال جاری، اشتغال‌زایی هدف اصلی دولت در نیمه دوم سال خواهد بود. همچنین، بودجه اضافی درخواستی دولت که منتظر تایید پارلمان است، برای کارآفرینی و حمایت از پروژه‌های کلان اشتغال‌‌زایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

دولت کره جنوبی علاوه بر درخواست افزایش بودجه، محرک‌های اقتصادی دیگری را نیز برای کمک به رشد اقتصادی خود در نظر گرفته است.

سئول در جدیدترین برآورد خود از شرایط اقتصادی جهان، تاثیر مستقیم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) را بر اقتصاد خود "محدود" ارزیابی کرده است. اما پیش‌بینی‌های صورت گرفته درباره پیامدهای منفی برکسیت برای اقتصاد جهانی و بازارهای مالی جهان باعث نگرانی این کشور شده است. 

بازارهای مالی بزرگ جهان در پی اعلام نتیجه همه‌پرسی برکسیت با نوسان زیادی مواجه شده‌اند و بازار سهام کره جنوبی و واحد پول این کشور نیز به موازات بازار سهام و واحد پول سایر اقتصادهای نوظهور جهان، هفته جاری سقوط شدیدی را تجربه کردند. 

سئول اعلام کرده است به منظور کاهش حداکثری اثرات برکسیت بر اقتصاد خود، تبعات اقتصادی آن بر بازارهای مالی جهان را به شدت زیر نظر دارد.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار