راهنمای خرید لاستیک خودرو

نکاتی که قبل از خرید لاستیک خودرو باید به آن دقت داشت را در این مطلب بخوانید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،برای خرید تایر مناسب ابتدا دفترچه راهنمای خودرو را بخوانید. این کار به شما کمک می کند بدون سردرگمی از نوع و اندازه مناسب تایر مورد نیاز مطلع شوید. آن گاه راهنمایی را که در پی آمده بدقت در نظر بگیرید و برای خرید به بازار رفته، لاستیک مناسب را تهیه کنید.

اگر قصد دارید سایز رینگ و تایر خود را تغییر دهید نیز حتما در نظر داشته باشید که پیش از تعویض لاستیک ها با سایز جدید، در خودروهای مجهز به سیستم ضد قفل Abs، ابتدا باید برنامه کامپیوتری مرکزی خودرو یا Ecu را متناسب با تایر تغییر داد.

از جمله مشکلاتی که دامن اغلب خریداران لاستیک را بخصوص در کشور ما می گیرد، خرید لاستیک انباری است. لاستیک انباری، لاستیکی است که مدت زیادی در انبار مانده و اگرچه ظاهری نو، با آجهای مناسب دارد، اما از مقاومت و عمر مفیدش کاسته شده است.

فروشندگانی هستند که با سوءاستفاده از ناآگاهی خریدار این لاستیک ها را حتی به قیمتی ارزان تر از همکاران خود خریده، با قیمتی برابر یا گاه ارزان تر از بازار به مشتری می دهند و مشتری هم خیلی راحت و بدون آن که خود خبر داشته باشد این لاستیک های تاریخ گذشته را زیر ماشین خود می اندازد و خطرات ترک برداشتن، ترکیدن، زحمات پنچری و... را متحمل می شود و نمی داند دلیل اصلی آن چیست.

بنابراین بهتر است پیش از خرید و پس از دانستن نوع و اندازه لاستیک توصیه شده از سوی کارخانه سازنده خودرو چند نکته را در نظر بگیرید:

طبق قانونی که چند سال است به صورت استاندارد درآمده، روی هر لاستیک علاوه بر برند و عنوان تولید کننده، باید اعداد و اختصاراتی حک شود تا نشانگر تاریخ ساخت، اندازه و دیگر مشخصات لاستیک باشد.

 در حاشیه قابل دید لاستیک معمولا عددی سه یا چهار رقمی حک می شود که سال تولید آن همراه با تعداد هفته های گذشته از آن سال را نشان می دهد. اگر عدد چهار رقمی باشد حاکی از تولید لاستیک پس از سال 2000 و در صورت سه رقمی بودن، نشانه تولید آن در سال های ماقبل 2000 میلادی است.

به عنوان مثال در عدد 1211 دو رقم ابتدایی بیانگر هفته دوازدهم از سال میلادی (یعنی سه ماه بعد از آغاز سال) و دو رقم انتهایی بیانگر سال 2011 میلادی است که اگر همین امروز به قصد خرید لاستیک به بازار بروید و چنین تایری بخرید، یعنی که حدود یک سال و هفت، هشت ماه از تولید آن لاستیک گذشته و این مدت در انبار نگهداری می شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار