اردبیل؛

فعالیت 37 مزرعه پرورش ماهی در شهرستان گرمی

مدیرکل شیلات استان اردبیل از فعالیت 37 مزرعه پرورش ماهی در شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرآرمان واعظی در جریان بازدید از استخرهای پرورش ماهی در گرمی اظهار کرد: در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده تا روند تولید آبزیان در مناطق مختلف استان توسعه پیدا کند که در همین راستا بیش از ده‌ها مزرعه پرورش ماهی در دو سال اخیر دایر شده است.

وی با بیان اینکه 37 مزرعه پرورش ماهی در شهرستان مرزی گرمی فعال است و 6 مزرعه نیز در حال راه‌اندازی است یادآور شد: ظرفیت تولید در این شهرستان 510 تن است که از لحاظ تولید گرمی در رتبه چهارم استان قرار دارد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل به عنایت رئیس سازمان شیلات ایران در اختصاص 2 میلیون قطعه بچه ماهی سفید با میانگین وزنی مناسب به اردبیل خبر داد و افزود: با پرورش این تعداد ماهی‌ امیدواریم در منابع آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی شاهد ازدیاد آنها بوده و تولید کیفی‌تری را در این زمینه شاهد باشیم.

واعظی با یادآوری اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شیلات برنامه‌های متنوعی را در افزایش تولید به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار در دستور کار قرار داده است گفت: انتظار می‌رود این حرکت نتایج مناسبی را نیز به همراه داشته باشد.

وی وجود منابع آب مطلوب شهرستان گرمی را برای پرورش آبزیان یادآور شد و اظهار کرد: در این زمینه فعالیت‌‌ها و اقدامات مناسب و مثبتی را شاهد هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.