در جلسه علنی شورای شهر؛

پشمچی زاده: محدودیتی برای ساخت و ساز در زمین 10 هکتاری منطقه 22 وجود ندارد

معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران گفت: بر اساس قانون هیچ گونه محدودیتی برای ساخت و ساز در زمین 10هکتاری منطقه 22 وجود ندارد.

پشمچی زاده: محدودیتی برای ساخت و ساز در زمین 10 هکتاری منطقه 22 وجود نداردبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی شهرداری تهران در دویست و هفتاد و یکمین جلسه رسمی شورای شهر با اشاره به تذکر رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر مبنی بر ساخت و ساز در زمین 10 هکتاری در منطقه 22 که متعلق به تعاونی مسکن معاونت شهرسازی شهرداری تهران است، اظهار داشت‌: برای اولین بار در خصوص این موضوع گلگلی می‌کنم که چرا شما در خصوص این موضوع با بنده تماس نگرفته‌اید در حالی که من همیشه در دسترس هستم.
 
وی اضافه کرد: بهتر بود که شما این موضوع را به بنده انعکاس می‌دادید تا من بتوانم در خصوص آن توضیحات کاملی را ارائه دهم.
 
معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه تعاونی مسکن معاونت شهرسازی یک شخصیت مستقل و جدا از این معاونت است، تصریح کرد: این تعاونی ارتباط حقیقی و حقوقی با معاونت شهرسازی ندارد.
 
پشمچی زاده با تاکید بر اینکه هر مجوزی بر اساس مستندات اساسی به متقاضیان داده می‌شود، گفت: اگر محدودیت قانونی برای ساخت و ساز در این زمین 10 هکتاری داده می‌شد قطعا مجوزی دریافت نمی‌کرد به همین دلیل هر که مجوز دریافت کرده یعنی محدودیت قانونی برای ساخت و ساز در این زمین وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه این زمین در پهنه‌بندی فاقد کاربری مزاحم است و دارای پهنه N114  است، تصریح کرد:‌ اگر این زمین را باغ تشخیص دهند، باز هم می‌تواند در 30 درصد عرصه آن ساخت و ساز انجام دهد و درختانی را هم که در عرصه 30 درصدی واقع شده‌ باشند را جابه جا کرد.
 
وی اضافه کرد: مطابق با مصوبه قبلی در منطقه 22 جواز برای ساخت و ساز این زمین صادر شده است به همین دلیل تعاونی مسکن می‌تواند در 30 درصد عرصه باغ ساخت و ساز انجام دهد و این امر برخلاف ضوابط و مقررات نیست.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به صحبت‌های معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در خصوص ضوابط ساخت و ساز بر روی گسل ها کیفیت ساخت و ساز ها متفاوت خواهد بود به این دلیل که در افکار عمومی این گونه مطرح می‌شود که زمین هایی که روی پهنای گسل است سطح اشغال کمتری دارد و این موضوع می‌تواند زمینه سواستفاده را برای سودجویان مطرح کند.
 
وی افزود: اگر زمین بر روی گسل ساخته ‌می شود باید بر اساس ضوابط و مقررات باشد و همچنین کیفیت باید استاندارد و مقاوم سازی در برابر زلزله در آن رعایت شود.
 
پشمچی زاده در ادامه صحبت های طلایی اذعان داشت: چند ماه پیش جلساتی را در خصوص این موضوع برگزار کردیم که در آن مشخص شد ساخت و ساز بر پهنای گسلی باید با دقت باشد اما محدودیتی برای ساخت وساز در آن وجود ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه بنده در خصوص نقشه‌های نهایی شده در مرکز تحقیقات مسکن اطلاعاتی ندارم، تصریح کرد:‌ قبل از رسانه‌ای شدن این بحث باید نسبت به دقت بر نقشه‌ها اطلاعاتی به دست آورم به این دلیل که حقوق مردم با رقم‌های میلیونی که با این نقشه‌ها جابه‌جا می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد.
 
طلایی در ادامه صحبت ها تاکید کرد: این موضوع باید برای افکار عمومی روشن شود که اگر یک زمینی برروی پهنای گسلی وجود داشت در ارزش قیمت زمین تأثیری ندارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار