برکسیت سرمایه‌گذاری در حوزه نفتی دریای شمال را تضعیف می‌کند+ نمودار

تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر مانند پوند باعث کاهش تقاضا برای خرید نفت خام دریای شمال می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ تصمیم مردم انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا تأثیر مستقیم بر سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز دریای شمال دارد و چه‌بسا موجب کاهش و تضعیف سرمایه‌گذاری در این بخش شود.

از سوی دیگر، کاهش ارزش پوند استرلینگ پس از همه‌پرسی در انگلیس باعث می‌شود حجم زیادی از هزینه‌های این بخش همچون دستمزدها که با پوند استرلینگ پرداخت می‌شد، کاهش یابد. این روند به اعتصاب کارگران بخش انرژی در حوزه نفتی دریای شمال منجر می‌شود.

برکسیت سرمایه‌گذاری در حوزه نفتی دریای شمال را تضعیف می‌کند+ نمودار

تقویت دلار در برابر پوند و یورو از دیگر دلایلی است که سرمایه‌گذاری در حوزه نفتی دریای شمال را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خرید و فروش نفت به دلار، هزینه‌های کشورهای اروپایی را به شکل سرسام‌آوری افزایش می‌دهد و آن‌ها را مجبور می‌کند برای خرید نفت بهای گران‌تری پرداخت کنند. افزون بر این، از آنجا که نفت خام با دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود، قدرتمند شدن این ارز در برابر ارزهای دیگر باعث کاهش تقاضا برای خرید نفت خام می‌شود. در این صورت، تا سال 2020 بیش از 79 درصد از تولیدات نفت دریای شمال کاهش می‌یابد.

موسسه مالی وود مکنزی در تحلیلی پیش‌بینی کرده است تولید نفت در دریای شمال تا پایان دهه جاری میلادی بیش از 79 درصد کاهش می‌یابد. این روند نه‌تنها دولت انگلیس را با بحران مواجه می‌کند بلکه موجب از دست رفتن فرصت‌ها در بازپس‌گیری بازار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار