فضاپیما ناسا در راه رسیدن به سیاره رنگارنگ مشتری + تصاویر

تنها در کمتر از 7 روز، دوشنبه 14 تیر فضاپیمای ناسا پس از پنج سال در راه بودن به سیاره مشتری می رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان نام فضاپيماى ناسا "جونو" از نام معشوق  "ژوپيتر(سیاره مشتری)" الهه يونانى گرفته شده است، این عاشق و معشوق بعد از گذشت پنج سال تا هفت روز ديگر به وصال هم می رسند و اين "وصلت عاشقانه" رازهاى زيادى را پيش روى ما می گشاید.

فضاپیمای جونو ناسا  پس از پنج سال و نزدیک به 1.8 میلیارد مایل در سفر بودن تا یک هفته دیگر به سیاره مشتری می رسد این فضاپیما با رسیدن به مشتری سیگنال های رادیویی  بوق را به مدت سه ثانیه مخابره می کند.

وصال عاشق و معشوق تا 7 روز دیگر/ فضاپیما ناسا در راه رسیدن به سیاره رنگارنگ مشتری

بوق طولانی به مدت 35 دقیقه نشان از سوختن موتور فضاپیمای جونو و کاهش سرعت آن است که اجازه می دهد این فضاپیما تحت گرانش  مشتری قرار گیرد ناسا انتظار دارد این اتفاق در ساعت 23:53 دوشنبه 4 جولای به وقت شرق زمین(14 تیر) رخ دهد.

ریک نیباکن، مدیر پروژه جونو گفت: با رسیدن فضاپیمای جونو به مشتری به این معنی است که ما توانسته ایم در مدار این سیاره قرار بگیریم و این یک اتفاق بزرگ محسوب می شود.

دایان براون، مدیر برنامه جونو، این ماه در یک کنفرانس خبری گفت: ماموریت جونو کشف معماها و پاسخ به پرسش هایی مانند اینکه زیر ابرهای مشتری چه اسراری پنهان است ؟ طوفان های قرمز این سیاره چند قرن است که اتفاق افتاده است؟  در داخل بزرگترین سیاره منظومه شمسی چیست؟ ما قصد داریم با رسیدن این فضاپیما به این سیاره بتوانیم به این پرسش ها پاسخ دهیم.

جونو در بیش از یک دهه گذشته نخستین فضاپیمایی است که در مدار مشتری قرار می گیرد پیش از این گالیلئو، ربات اکتشافی ناسا هشت سال را در آنجا سپری کرد و تصاویر حیرت انگیزی را از این سیاره و قمر برای ستاره شناسان ارسال کرد کشف پوسته یخی در قمر مشتری یکی از اکتشاف های آن بود.

تمرکز ماموریت جونو بر روی خود سیاره و این که چرا نمی توان زیر ابرهای رنگارنگ این سیاره را دید، قرار داده شده است تعیین مقدار آب در جو مشتری،  نگاه دقیق به جو مشتری، نقشه میدان های مغناطیسی و گرانشی مشتری برای آشکارسازی ساختار عمیق سیاره از اهداف این فضاپیما است.

اسکات بولتون، دانشمند این ماموریت که بیش از یک میلیارد را برای این پروژه صرف کرده است، افزود: یکی دیگر از اهداف اصلی جونو پیشرفت سیستمهای خورشیدی است.

منبع: New York Times

اوس تقی بازنشسته
۰۴:۰۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
وما اوتیتم من العلم الا قلیلا .