فارس؛

خرید حمایتی شیر مازاد تولید از دامداران فارس

خرید شیر مازاد تولید از دامداران استان فارس تا رسیدن قیمت این محصول به حالت تعادل در بازار، آغاز شد.

خرید حمایتی شیر مازاد تولید از دامداران فارس
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل تعاون روستایی فارس گفت: خرید حمایتی شیرکه  از 15 خرداد آغاز شد ؛ تا دو هفته ادامه داشت و بعد از وقفه‌ای کوتاه با توجه به استقبال دامداران از دوم تیرماه دوباره آغاز شده است.

احد بهجت حقیقی افزود: سهم استان از خرید حمایتی شیر، روزانه 100 هزار تن است اما به دلیل اینکه برخی کارخانه‌های استان، شیر با کیفیت را به قیمت مناسب خریداری می‌کنند خرید حمایتی تعاون روستایی، روزانه کمتر از این سهیمه است.

مدیرکل تعاون روستایی فارس گفت: دولت امسال قیمت خرید هر کیلو شیر خام را 1440 تومان اعلام کرد اما صنایع لبنی، شیر با بار میکروبی زیر 100 هزار را 1200 خریداری کردند به همین دلیل دولت برای جلوگیری از زیان دامداران، اقدام به خرید حمایتی شیر کرد.

بهجت حقیقی با بیان اینکه دامدارانی که تمایل داشته باشند می‌توانند به جای پول، علوفه دریافت کنند افزود: دولت متعهد است پول خرید شیر را 2 تا 3 ماه بعد از خرید به دامداران پرداخت کند.
 
وی تصریح کرد: این خرید حمایتی شامل واحدهایی است که بار میکروبی شیر تولیدی آنها زیر 100 هزار باشد بنابراین واحدهای دامپروری سنتی به دلیل اینکه بار میکروبی آنها بالای 100 هزار است مشمول خرید حمایتی نمی‌شوند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.