اعتصاب در فرانسه، ذخایر قطب تجارت نفتی اروپا را افزایش داد

نگرانی از احتمال ادامه اعتصاب در فرانسه و بالا رفتن بهای نفت موجب شده حجم زیادی از ذخایر نفتی ARA با خرید از کشورهای صادرکننده تهیه و ذخیره شود.

اعتصاب در فرانسه، ذخایر قطب تجارت نفتی اروپا را افزایش دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ اعتصاب در بخش انرژی فرانسه زمینه‌ساز افزایش ذخایر قطب تجارت نفتی اروپا شد.

ذخایر نفت خام در منطقه موسوم به ARA (آمستردام، روتردام و انتورپ) در هفته منتهی به 17 ژوئن سال جاری میلادی (28 خرداد) با 3 میلیون و 500 هزار بشکه افزایش، به 65 میلیون و 635 هزار بشکه رسید که بالاترین حجم ذخایر نفتی ARA از سال 2013 است. 

افزایش حجم ذخایر نفتی ARA موجب شد بیش از 73 درصد از فضای موجود کانتینرهای ذخیره‌سازی اشغال شود. از 153 مخزن ذخیره‌سازی نفت در مرکز ARA نزدیک به 84 مخزن تا 75 درصد تکمیل شده‌اند. 55 مخزن نیز 15 تا 75 درصد پر هستند. به عبارت دیگر تنها 4 تانکر ذخیره نفت کاملاً خالی هستند.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، مجموع ذخایر نفتی در هلند و بلژیک طی 11 سال گذشته از 65 میلیون بشکه فراتر نرفته است. با این وجود، اعتصاب در فرانسه و اقدامات صنعتی به پالایش بیش از 900 هزار بشکه نفت ضربه زد.

نگرانی از احتمال ادامه اعتصاب در فرانسه و بالا رفتن بهای نفت موجب شده حجم زیادی از ذخایر نفتی ARA با خرید از کشورهای صادرکننده تهیه و ذخیره شود. اعتصاب در فرانسه موجب شد 150 تا 300 هزار بشکه از ذخایر ARA تأمین نشود و ARA برای تکمیل ذخایر خود به خرید بیشتر از کشورهای بزرگ تولیدکننده روی آورد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار