رای عدم اعتماد نمایندگان حزب کارگر به جرمی کوربین

نمایندگان حزب کارگر در پارلمان انگلیس، به رهبر این حزب جرمی کوربین رأی عدم اعتماد دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، رأی عدم اعتماد نمایندگان پارلمانی حزب کارگر انگلیس با 172 رأی موافق در مقابل 40 رأی مخالف به دست آمد.

با این حال بلافاصله پس از این رأی عدم اعتماد، جرمی کوربین اعلام کرد که از مقام خود استعفا نخواهد کرد.

رأی عدم اعتماد به کوربین الزام آور نبود و او می تواند حتی بدون حمایت اکثریت نمایندگان هم حزبی خود همچنان تصدی ریاست حزب کارگر را بر عهده داشته باشد.

رهبر حزب کارگر از طرف اعضا و حامیان این حزب در سراسر کشور انتخاب می شود. همه‌پرسی هفته گذشته برگزیت به شکل گیری اختلاف‌های عمیق میان اعضای حزب کارگر دامن زده است.

کوربین در همه‌پرسی برگزیت به دیوید کامرون، نخست وزیر محافظه‌کار این کشور پیوست و خواهان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا شده بود. هرچند که وی برخلاف کامرون علناً به سود ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا تبلیغی نکرد. اعضای حزب کارگر از عملکرد کوربین در این خصوص انتقاد کرده اند.

در پی شکست حامیان ماندن در اتحادیه اروپا، دو تن از نمایندگان حزب کارگر روز شنبه طرح برگزاری رای عدم اعتماد به جرمی کوربین را مطرح کردند.

بیش از 20 تن از اعضای کابینه دولت سایه انگلیس و معاونان آنها نیز در اعتراض به عملکرد کوربین در همه‌پرسی اخیر و ابراز تردید در توانایی رهبری وی، از سمت خود کناره‌گیری کردند.

این کناره‌گیری‌ها موجب شد رهبر حزب کارگر در نشست پرتنش روز دوشنبه در مجلس عوام با درخواست‌های متعدد برای استعفا روبرو شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار