شریعت نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قوانین موجود درحوزه محیط زیست متناسب با شرایط کشور نیست

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فرابخشی بودن حوزه محیط زیست، قوانین موجود در این حوزه متناسب با شرایط کشور تنظیم نشده است.

قوانین موجود درحوزه محیط زیست متناسب با شرایط کشور نیستشمس الله شریعت نژاد نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه قوانین موجود در حوزه محیط زیست متناسب با شرایط نیست، اظهار داشت: در حوزه محیط زیست قوانین بی شماری وجود دارد که دلیل بر ناکارآمدی تمامی این قانون های وضع شده نیست بنابراین متناسب نبودن برخی از آن ها با شرایط کشور، عدم بازنگری و ایجاد راهکارهای جدیدتر و نبود اراده در اجرای قوانین از جمله مشکلاتی هستند که به تشدید بحران زیست محیطی دامن زده اند.

وی در خصوص ایجاد کمیسیون ویژه محیط زیست در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات جاری در حوزه محیط زیست با ایجاد کمیسیون ویژه حل نخواهد شد، چرا که تمامی ضعف ها و موضوعات مربوط به این حوزه ، به طور مستمر در کمیسیون کشاورزی مطرح می شود.

شریعت نژاد ادامه داد: برای کمک به حوزه زیست محیطی باید در ابتدا فرهنگ رسیدگی و پرداختن به این حوزه به عنوان یک نیاز ضروری به طور همیشگی در میان تمامی دستگاه های ذیربط عملیاتی شود، به طوری که کانون های تصمیم گیری با همکاری یکدیگر به اشکالات موجود در این بخش رسیدگی و در نهایت با اراده و عزم جدی به ساماندهی قوانین بپردازند.

  عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر لایحه مربوط به احیای تالاب ها و آلودگی هوا که از مجلس نهم به تصویب کمیسیون کشاورزی رسید، در مجلس دهم با برگزاری جلسات متعدد پیگیری و آماده تصویب نهایی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار