اگر دچار بیماری نقرس هستید خوراکی های زیر را نخورید!

معمولا درد در ناحیه شست پا شروع می‌شود و گاهی آنقدر دردناک و شدید است که فرد را از خواب بیدار می‌کند. پس اگر دچار درد ناحیه شست پا با این کیفیت شدید آن را جدی گرفته و به پزشک متخصص مراجعه کنید.

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از بیماری های شایع امروزی (نقرس)است که به دلیل ته نشین شدن اسید اوریک اضافی خون در مفاصل ایجاد می شود.

انوشه ادامه داد: نقرس در اثر خوردن گوشت و مرغ بویژه گوشت قرمز ایجاد می شود و باعث قرمزی، تورم و گرگرفتگی درد و التهاب یک یا چند مفصل شده که بیشتر در انگشت شست ،پاشنه پا، قوزک پا، زانو و ارنج نمایان می شود.

مبتلایان به نقرس بهتر است از گوشت سفید استفاده کنند و میزان مصرف این دسته از مواد غذایی یک یا دو بار در هفته باشد. بیماران مبتلا به نقرس می‌توانند از انواع ماهی‌ها استفاده کنند اما تنها نوع ماهی که مصرف آن برای بیماران منع شده ماهی قزل آلا و کولی است.

وی اذعان داشت:رژیم غذایی مناسب و قرار دادن میوه و سبزیجات تازه در سبد غذایی برای درمان نقرس توصیه می شود و همچنین این افراد باید از خوردن گوشت قرمز،حبوبات،قارچ،اسفناج،مارچوبه،دلو جیگرپرهیز کنند.

انوشه گفت:در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب مصرف مکرر آب در طول روز و قبل از خواب تاکید شده زیرا نوشیدن آب اسید اوریک اضافی را از بدن دفع می کند، همچنین بیماران مبتلا به نقرس می توانند برای درمان از قرص "کولشیزسین" با تجویز پزشک استفاده کنند.

انوشه اظهار داشت: همچنین قرار دادن پاها در آب ونمک، ورزش و تنفس در هوای پاک کمک شایانی به درمان نقرس می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طالب فرجی
۱۶:۴۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام من بیش از ده ساله نقرس دارم مدتی است که خیلی اذیتم می کنه هر دفعه که به دکتر مراجعه میکنم دونوع آمپول تجویز می کنه ،،،،آلوپرینول،،،مداسین ،،،، تاثیر چندانی ندارد لطفاً راهنمایم کنید با کمال تشکر
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
باسلام من یک آهگرهستم تازه فهمیدم
نقرض داشتم
چون مطالعه کردم فهمیدم که
چه مشکلی دارم
خواهشمندم مرارهنمای کنید
باتشکر آصفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۹ تير ۱۳۹۵
سلام لطفا بفرماید چه میوه یا چه چیزی درهنگام درد شدید نقرس مفید است