شاکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ارسال لایحه افزایش 15 درصدی سرویس مدارس به شورا/سرویس مدارس استثنایی باید رایگان باشد

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران روز سه شنبه لایحه افزایش 15 درصدی نرخ کرایه سرویس های مدارس را به شورای شهر ارسال کرد.

ارسال لایحه افزایش 15 درصدی سرویس مدارس به شورا/سرویس های مدارس استثنایی باید کاملا رایگان باشد
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لایحه ارسالی شهرداری تهران در خصوص افزایش نرخ کرایه های سرویس های مدارس اظهار داشت: لایحه افزایش نرخ کرایه تا سقف 15 درصد روز سه شنبه از سوی شهرداری به کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورا ارسال شده و در کمیسیون عمران با حضور نمایندگاه آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان،تاکسیرانی و اتوبوسرانی و شهرداری نهایی می شود.

وی افزود: پیشنهاد شهرداری برای افزایش نرخ سرویس های مدارس به مانند سنوات گذشته 15 درصد است و باتوجه به اینکه امسال نرخ کرایه مترو و اتوبوس نیز 15 درصد افزایش یافته به نظر می رسد اعضای شورا با پیشنهاد شهرداری موافقت کند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: با تصویب لایحه افزایش نرخ سرویس های مدارس این قانون از مهر 95تا خرداد 96 لازم الاجرا است و هزینه های دریافتی برای 26 روز در ماه و درصورت تعطیلی پنچ شنبه ها برای 22 روز در ماه به مدت 9 ماه در سال در نظر گرفته می شود.

شاکری بیان داشت: لایحه ارسالی شهرداری برای افزایش نرخ سرویس مدارس دارای جزئیاتی است که آنها نیز باید مورد بررسی قرار بگیرند و خانواده ها و مدیران مدارس بیشتر باید روی این نکات توجه و دقت داشته باشند.

وی با اشاره به نکاتی که خانواده ها باید قبل از انتخاب سرویس های مدارس در نظر بگیرند،گفت: سرویس های مدارس باید دارای بیمه شخص ثالث و پوشش کامل بیمه سرنشینان و راننده باشد و خودرو باید حتما جز شرکت های مجاز تاکسیرانی و اتوبوسرانی بوده و دارای برچسب نصب سرویس مدارس باشد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: رانندگان سرویس های مدارس مجاز به سوار کردن مسافر اضافه و بین راهی نیستند و برای مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی حتما باید شخصی به عنوان مراقب در سرویس ها حضور داشته باشد که این موضوع باعث افزایش چند درصدی نرخ کرایه سرویس ها می شود.

شاکری گفت: برای سرویس مدارس دختران در مقطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان تا حد امکان باید از راننده زن استفاده شود. 

وی با تاکید بر مصوبه 2 سال گذشته شورای شهر تهران تصریح کرد: سرویس های مدارس معلولین و استثنایی باید کاملا رایگان باشد و هزینه آن از ردیف اعتباری بودجه شهرداری هرسال پیشنهاد و تصویب می شود و دریافت هر گونه وجه مازاد از این افراد ممنوع است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: سرویس های مدارس برای عزیمت به اردوهای تفریحی باید دارای مجوز های جداگانه باشند و تخلفات این رانندگان حتما باید به سازمان مدیریت تاکسیرانی و شرکت واحد اتوبوسرانی ارسال شود و با رانندگان خاطی طبق آیین نامه تخلفات برخورد خواهد شد.

شاکری ادامه داد: خودرو های مورد استفاده برای سرویس مدارس باید دارای معاینه فنی و تجهیزات اطفای حریق و کمک های اولیه و دارای ظاهری سالم و مناسب باشد و صلایحت راننده نیز باید از طریق شرکت های مجاز تایید شده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که مشکل آرم های طرح ترافیک سرویس های مدارس در چه وضعیتی است ، بیان داشت: تمام مشکلات سرویس های مدارس برای ورود به محدوده ی طرح ترافیک برطرف شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار