تدوین شناسنامه آموزشی برای شهروندان

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از تهیه شناسنامه آموزی برای افراد 10 تا 49 سال در سراسر کشور خبر داد.

علی باقرزاده‌ رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تدوین شناسنامه ‌آموزشی برای شهروندان گفت: تعیین وضعیت سواد افراد در کشور از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: پیش از این جمع‌آوری اطلاعات در خصوص وضعیت سواد توسط مرکز آمار از طریق سرشماری‌ نفوس و مسکن انجام می‌شد در واقع آمار گیران به درب منازل مراجعه کرده و اطلاعات را در خصوص وضعیت زندگی و سواد افراد جویا می‌شدند تا زمینه برای تهیه اطلاعات کشور فراهم می‌کنند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد: جمع‌آوری اطلاعات از طریق خود اظهاری‌ در زمینه سواد افراد با مشکلاتی همراه بود چرا که برخی ارائه پاسخ به این مسئله را وضعیتی خلاف واقعیت ادعا می‌کردند که البته این وضعیت می‌تواند بر مبنای تصورات غلط افراد در خصوص گستره سواد‌آموزی باشد.

وی ادامه داد: عده‌ای معتقدند سواد داشتن به معنای آگاهی از سواد رسانه‌ای، سواد دیجیتال و مواردی دیگر از این قبیل است بنابراین به دلیلی آگاهی نداشتن از چنین مواردی خود را بی‌سواد تلقی می‌کنند و همین امر باعث شده تا سازمان نهضت و همینطور مرکز آمار دچار اختلال شود لذا تصمیم بر این شد تا برای حل این مسئله برای افراد 10 تا 49 سال شناسنامه آموزشی تهیه شود.

باقرزاده با بیان اینکه برای تهیه این شناسنامه از مراجع رسمی نظیر آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کمک گرفته می‌شود، اظهار داشت: تاکنون 95 درصد جمع‌آوری اطلاعات انجام شده و در اختیار سازمان آمار قرار گرفته است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: برای تکمیل این طرح همچنان در حال پیگیری هستیم تا درصد کم باقیمانده نیز تعیین وضعیت شود و اطلاعات صحیحی از افراد با سواد کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار