نخستین جشنواره عکس بانوی خبرنگار در هرات گشایش یافت

نخستین جشنواره عکس بانوی خبرنگار از سوی انستیتو تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای افغانستان به همکاری دانشکده ژورنالیزم و ارتباطات جمعی دانشگاه هرات در دانشکده هنرهای زیبای این دانشگاه برگزار شد.

نخستین جشنوارۀ عکس بانوی خبرنگار در هرات گشایش یافت
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این جشنواره با حضور مسوولان محلی، نمایندگان مردم در شورای ولایتی، استادان، دانشجویان، فعالان مدنی و رسانه‌‌ای از سوی انستیتو تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای افغانستان، به همکاری استادیار ژورنالیزم و ارتباطات جمعی دانشگاه هرات، در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه هرات برگزار شد..

مسوولان برگزاری این جشنواره و نمایشگاه می گویند که در این جشنواره ٣٠٠ قطعه عکس به رقابت گذاشته شده بود که از این میان، چهل عکس برتر از سوی هیئت داوران برگزیده و به سه عکاس برتر تندیس و تحایف تفویض گردید.

فیصل کریمی مسوول انستیتو تحقیقات و مطالعات رسانه‌‌ی افغانستان می‌گوید که الهه ساحل، روهینا رسولیار و شکریه سه بانویی بودند که مقام های اول، دوم و سوم این جشنواره را به دست آوردند.

موصوف هدف از راه اندازی این جشنواره و نمایشگاه بانوان خبرنگار را، تشویق و پشتیبانی زنان خبرنگار در راستای فعالیت های روزنامه نگاری عنوان کرد.

وی افزود: "تمام عکس ها از سوی خبرنگاران زن که در راستای اطلاع رسانی فعالیت می کنند، گرفته شده و توسط داوران، ۴٠ عکس برتر انتخاب و به نمایش گذاشته شده است.”

درهمین حال، آریا رووفیان رییس اطلاعات و فرهنگ هرات، برگزاری این جشنواره و نمایشگاه را یک گام مثبت در راستای پیشرفت بانوان خبرنگار خواند.

وی افزود: "این جشنواره از هر نگاه یک تجربه نو است و عکس هایی که به نمایش گذاشته شده، سوژه های بسیار عالی انتخاب شده و این گونه برنامه ها می­تواند روزنۀ تشویق بانوانی که در راستای خبرنگاری فعالیت می کنند باشد.”

الهه ساحل بانوی خبرنگار در هرات است که عکس او در این جشنواره مقام نخست را به دست آورده است.

وی گفت: "این گونه جشنواره ها سبب رشد و تشویق بانوان خبرنگار می گردد تا در راستای خبرنگاری شان بیشتر تلاش کنند.”

از سویی هم، شماری از بازدید کنندگان با استقبال از این نمایشگاه می گویند که چنین برنامه ها، به آینده کار خانم ها که در راستای اطلاع رسانی کار می کنند، موثر واقع گردد.

رشد نوشت: این جشنواره و نمایشگاه برای سه روز به روی بازدید کنندگان در پوهنځى هنرهای زیبایی پوهنتون هرات باز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار