ردپایی مؤسسات غیرمجاز از گذشته تا کنون

کارشناس اقتصادی گفت: برخی از مؤسسات غیرمجاز بدلیل اینکه در گذشته بوجود آمده اند و اقدامی در خصوص آنها صورت نگرفته باعث شده تا موضع بانک مرکزی نسبت به این موضوع ضعیف ارزیابی شود

عبدالخالق سجادی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص ارزیابی عملکرد بانک مرکزی در زمینه ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز گفت: بانک مرکزی اقدامات بسیاری را در خصوص ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز همچون ادغام آنها به انجام رسانده که تا حدودی نیز موفق بوده است.

وي افزود: متأسفانه تعداد زیاد این مؤسسات و همچنین در اختیار گرفتن منابع آنها در دست افرادی خاص باعث شده تا بانک مرکزی به راحتی از عهده ساماندهی آنها بر نیاید و آنها به مشکلاتی لاینحل برای نظام پولی و مالی کشور تبدیل شوند .

سجادی در ادامه گفت: برخی از این مؤسسات بدلیل اینکه در گذشته بوجود آمده اند و اقدامی در خصوص آنها صورت نگرفته باعث شده تا موضع بانک مرکزی نسبت به این موضوع ضعیف ارزیابی شود و به همین دلیل نابسامانی ها در این شرایط بیشتر خودنمایی کند.

اين کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار داشت: بانک مرکزی باید استراتژی خاصی را برای توسعه منابع تدوین نماید و در خصوص تأمین منابع مالی بانکها و پیش بینی تقاضای مصارف و همچنین مدلسازی جمع آوری منابع داخلی و خارجی گام بردارد که متأسفانه این کار را به خوبی انجام نداده است.

وی در پایان گفت: بانک مرکزی تفکری ایستایی دارد و از لحاظ کلی قدرتش به دلیل دخالت دولت در ساختار این بانک ضعیف شده است که این موضوع یکی از عواملی است که باعث شد تا بانک مرکزی به خوبی نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار