رئيس رسانه ملي در ديدار مديران صدا:

عمق‌بخشی به برنامه‌ها و تعاملی بودن از مهمترين اصول اثرگذاری رسانه است

دكتر علی عسكری رئيس رسانه ملي در ديدار مديران معاونت صدا، بر ضرورت عمق بخشي و تعاملي شدن توليدات راديويي تاكيد كرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط‌عمومي رسانه ملي، دكتر علي‌عسكري در اين ديدار با اشاره به اهميت شبكه‌هاي راديويي در اطلاع‌رساني و بررسي موضوعات و مشكلات جامعه، راديو را يكي از موثرترين رسانه‌ها در حوزه آگاهي‌بخشي به افراد جامعه دانست و اظهار داشت: راديو رسانه‌اي پراهميت است كه از جايگاه خاصي در بين مردم برخوردار بوده، چرا كه اين رسانه با بهره‌گيري از عنصركلام و توليد ادبيات مي‌تواند اطلاعات و دانش بيشتري را به مخاطبان خود منتقل كند.
 
وي با اشاره به اينكه در برخي از ديدگا‌ه‌هاي كارشناسي به كاهش مخاطب رسانه هاي قديمي اشاره مي‌شود، افزود: شايد به دليل تكثر شبكه‌هاي تلويزيوني و تنوع سرويس‌هاي رسانه‌هاي نوين، به اين رسانه‌ها بيشتر توجه شود، اما اين موضوع از اهميت راديو نمي‌كاهد، ضمن آنكه راديو نيز مي‌تواند با بهره‌گيري از رسانه‌هاي نوين صداي خود را به اشكال مختلف به مخاطبانش برساند. رئيس رسانه ملي تصريح كرد: به دليل جايگاه رسانه راديو در بين مردم و اثرات مثبتي كه بر جامعه در ابعاد مختلف دارد، در سال‌هاي گذشته رشته‌هاي تخصصي راديو را در دانشگاه صداوسيما راه‌اندازي كرديم تا با پرورش نيروهاي متخصص زمينه ارتقاء توليدات راديويي را فراهم شود.  
 
دكتر علي‌عسكري در ادامه ضمن تاكيد بر ضرورت حضور در فضاي مجازي ، يادآور شد: تحول در فعاليت‌هاي صداوسيما در آينده بايد بر فضاي مجازي استوار باشد و از اين شرايط بايد بيشترين بهره‌برداري را ببريم و در اين ارتباط راديو مي‌تواند نقش جدي و اثرگذاري ايفا كند.  
 
رئيس صداوسيما اظهار داشت: بخشي از پيام‌هاي راديويي بايد كوتاه و از ريتمي تند و سريع برخوردار باشد تا با انتشار در فضاي مجازي نيز سنخيت يابد.  
 
وي همچنين تصريح كرد: اگر پيام‌هاي راديو به‌صورت هنرمندانه تنظيم و به مخاطبان انعكاس يابد، به دليل اينكه پيام در راديو نشأت گرفته از متن است اثرگذاري آن افزايش مي‌يابد.  
 
دكتر علي‌عسكري در ادامه با اشاره به اينكه مخاطبان رسانه انتظار دارند تا بيشتر و كارشناسي‌تر به مسائل و مشكلات جامعه پرداخته شود، تاكيد كرد: ما بايد براي تعامل بيشتر با مخاطبان، نيازهاي واقعي آن‌ها را در حوزه پيام‌ بسنجيم و بر آن مبنا به توليد محتوا بپردازيم. 
 
وي يادآور شد: برنامه‌سازان راديو بايد تمام لايه‌هاي اجتماعي و گرايش‌هاي موجود در جامعه را شناسائي و ضمن انطباق با شرايط جامعه براي همه گروه‌ها برنامه‌سازي كنند.  
 
رئيس رسانه ملي در پايان سه عامل را در موفقيت رسانه‌اي همچون راديو موثر دانست و اظهار داشت: حركت به سمت فضاي مجازي، عمق بخشي به محتوا و پرهيز از سطحي‌نگري و تعاملي بودن از مهمترين اصول اثرگذاري بر مخاطبان محسوب مي‌شود.
 
در اين نشست، خانم آبرواني معاون صدا نيز با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه صدا، گفت: حركت در معاونت صدا با رويكرد به چابك‌سازي و حذف و ادغام شبكه‌هاي كم‌مخاطب بوده است. وي با اشاره به كاهش 50 درصدي ساختار مديريت در معاونت صدا يادآور شد: هدف اصلي در حوزه برنامه‌سازي افزايش و ارتقاي سطح كيفي برنامه‌ها است.
 
معاون صدا تصريح كرد: با توجهي كه به كيفي‌سازي محتوا شده است، مخاطبان راديو نسبت به گذشته حدود 4 درصد افزايش داشته كه در ده سال گذشته كم سابقه بوده است.  
 
وي يادآور شد: غني شدن محتوا و پاسداشت زبان فارسي در سياست‌هاي جديد برنامه‌سازي در راديو از اهميت زيادي برخوردار است. معاون صدا مشاركت استادان باتجربه در آموزش نيروهاي جوان به روش استاد شاگردي را از ديگر اقدامات معاونت صدا برشمرد. وي همچنين راه‌اندازي راديو‌هاي مناسبتي اربعين، انقلاب و راديو بهاران را از ديگر اقدامات معاونت صدا دانست كه در جذب مخاطب موفق بوده‌اند.  
 
وي با اشاره به اهميت بهره‌گيري رسانه راديو از فضاي مجازي گفت: با راه‌اندازي اپليكيشن راديو، توانستيم اين رسانه را بهتر و بيشتر به خانه‌ها ببريم و مخاطبان بيشتري را جذب كنيم.
 
در ادامه اين نشست مديران شبكه‌هاي راديويي به بيان مهمترين فعاليت‌ها و اقدامات خود پرداختند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار