21 تیرآغاز اولین دوره اردوی متمرکز و ملی دانش آموزان

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اولین اردوی متمرکز و ملی امسال که از 21 تیرماه با دانش آموزان مناطق مرزی آغاز می شود،‌خبر داد.

مهدی علی اکبرزاده، مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه های درنظر گرفته شده برای اردوهای تابستانی دانش آموزان گفت:‌ هرسال تابستان برای دانش آموزان چنین اردوهایی درنظر گرفته شده است .

وی ادامه داد:‌در سال جاری اولین اردوی متمرکز و ملی از 21 تیرماه با شرکت دانش آموزان مناطق مرزی آغاز می شود و این امر در حالی اجرایی می شود که طی 2 سال گذشته اردوهای دانش آموزی مناطق مرزی متوقف شده بود و امسال مجدد از سر گرفته می شود.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:‌این اردو در دو گروه دانش آموزان دختر و دانش آموزان پسر در 2 بازه زمانی متفاوت و اردوگاه هایی جداگانه در نظر گرفته شده است که آغاز این اردوها برای پسران از 21 تیرماه در اصفهان و برای دختران از مرداد و در تهران انجام می شود.

علی‌اکبرزاده با بیان اینکه در این اردوها سعی شده تا مسائل فرهنگی  پرورشی به دانش آموزان تعلیم داده شود،‌عنوان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان مناطق مرزی کشور با مسائلی همچون قاچاق کالا روبه رو هستند ،‌برای مقابله با آن و آگاهی از این چنین مسائلی توضیحاتی ارائه می شود.

وی بیان کرد:‌علاوه بر این مسائل در اردوهای درنظرگرفته شده به ویژگی های فرهنگی استان هایی که در آن اردو درنظر گرفته شده پرداخته شده می شود تا دانش ْآموزان با تاریخچه شهرها و ابنیه های تاریخی بیش از پیش آشنا شوند.

‌ مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد :‌علاوه بر اردوهای تابستانی دانش آموزشی برنامه متنوعی دیگری با محوریت آموزش های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار