آیا پس از «برکسیت» حالا نوبت «فرکسیت» فرا رسیده است؟

جبهه ملی فرانسه با حمایت از برکسیت، خواهان خروج فرانسه از اتحادیه اروپا شد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، در میان تمام جنبش‌هایی که در اروپا حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بودند، جبهه ملی فرانسه بیش از همه مشوق برکسیت بود. «مارین لو پن،» رئیس این جبهه پس از اعلام نتایج همه‌پرسی انگلیس اعلام کرد: «امروز روز شادی است.»

لوپن از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به منظور جلب حمایت برای خود و حزبش استفاده می‌کند. وی به این حمایت‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده نیاز دارد. لوپن در مصاحبه با خبرنگاران گفت:« خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تصمیم ما برای ترک این اتحادیه را قانونی می‌کند.» وی خواهان برگزاری یک همه‌پرسی درخصوص «فرکسیت» یا خروج فرانسه از اتحادیه شد.

در شرایط کنونی، احتمال پیروزی لوپن در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در بهار آینده، بسیار بالا است. در واقع پیروزی در انتخابات قابل پیش‌بینی نیست؛ اما همه‌پرسی انگلیس و برکسیت زمینه را برای موفقیت لوپن فراهم کرده است. 

لوپن در نیویورک تایمز نوشت:«برکسیت یک سوال بنیادی را مطرح می‌کند: آیا می‌خواهیم یک نهاد غیردموکرات زندگی‌مان را کنترل کند یا خودمان کنترل سرنوشتمان را در دست می‌گیریم؟»

درخواست لوپن به منظور برگزاری همه‌پرسی خروج فرانسه از اتحادیه با مخالفت اولاند روبرو شد؛ اما جبهه ملی از خواسته خود دست نمی‌کشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار