زاهدان؛

600 هزار دلار کالا از منطقه آزاد چابهار صادر شد

600 هزار دلار کالا در خرداد ماه از منطقه آزاد چابهار صادر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان; رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: 600 هزار دلار کالا در خرداد امسال از منطقه آزاد چابهار به خارج از کشور و سرزمین اصلی صادر شده است.
 
حامدعلی مبارکی افزود: در مجموع افزون بر 55 میلیون دلار کالا در خرداد سالجاری از طریق این منطقه آزاد وارد و صادر شده است.

وی مواد اولیه برای مصرف واحدهای تولیدی، وسایط نقلیه موتوری و کالاهای تولیدی را از جمله صادرات و واردات انجام شده در خرداد ماه عنوان کرد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار خاطرنشان کرد: واردات کالاهای تجاری به سرزمین اصلی مصوب هیات وزیران است که بیش از 32 میلیون دلار و واردات کالا به محدوده منطقه آزاد چابهار بیش از 16 میلیون دلار تعریف شده است.
 
مبارکی واردات کالای تجاری بند 'ج' را شامل کالاهایی که سود بازرگانی آنها بالای یک درصد است عنوان کرد و افزود: حداکثر تا سقف هفت میلیون و 500 هزار دلار برای هر اظهارنامه مصوب هیات وزیران، واردات مواد اولیه برای مصرف واحدهای تولیدی مستقر در منطقه بیش از سه میلیون دلار، واردات وسایط نقلیه موتوری بیش از یک میلیون دلار و واردات مواد اولیه برای مصرف واحدهای بازسازی کننده بیش از 400 هزار دلار است.
 
منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور در زمینی به مساحت 140 کیلومتر مربع و در 9 پیکره تجاری، گردشگری ، کارگاهی، مسکونی، صنایع سنگین، نیمه سنگین و سبک، روستای تیس و محدوده جنگلی راه اندازی شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.