مخالفت اسپانیا با عضویت اسکاتلند در اتحادیه اروپا

نخست‌وزیر اسپانیا مخالفت شدید خود را با باقی ماندن اسکاتلند در اتحادیه اروپا اعلام کرد.

مخالفت اسپانیا با عضویت اسکاتلند در اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت، «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد با هرگونه اقدام جهت مذاکره با اسکاتلند برای عضویت در اتحادیه اروپا علی‌رغم خروج بریتانیا از این اتحادیه، مخالف است.

راخوی با اشاره به رای 52درصدی مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا تاکید کرد: «اگر بریتانیا برود، اسکاتلند هم باید برود.»

وی با بیان اینکه اسکاتلند صلاحیت مذاکره با اتحادیه اروپا را ندارد، گفت: اسپانیا با هرگونه مذاکره با هرکسی غیر از دولت پادشاهی متحده مخالف است.

نخست وزیر اسپانیا طی مخالفت شدید با تلاش‌های «نیکلا استرجون» رهبر حزب ملی اسکاتلند برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا، تصریح کرد این اقدام خلاف تمام معاهده‌ها می‌باشد.

وزیر اول اسکاتلند که در بروکسل به سر می‌برد در دیدار با برخی نمایندگان پارلمان اروپا درباره شرایط نامعلوم این کشور در رابطه با اتحادیه اروپا گفتگو کرد.

استرجون یک روز بعد از اعلام نتیجه همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات اسکاتلند با اتحادیه اروپا فورا آغاز می‌شود.

اسکاتلند که در همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا رای به ماندن داد، مُصِـر است در اتحادیه اروپا باقی مانده و روابط خود را با این اتحادیه حفظ کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار