خانواده نظامیان و دیپلماتهای آمریکایی از سفر به ترکیه منع شدند

دولت اوباما سفر خانواده های نظامیان و پرسنل غیر نظامی به ترکیه برای همراهی آنها را ممنوع کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دو منبع در وزارت دفاع آمریکا به رویترز گفته اند که دولت اوباما در ماه مارس به خانواده های پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکا دستور داد پایگاه هوایی «اینجرلیک» را که برای مبارزه با شبه نظامیان داعش و دیگر بخش های جنوب ترکیه استفاده می شود، ترک کنند.

این فرمان حدود 670 نفر از بستگان پرسنل نظامی آمریکا در جنوب ترکیه را تحت تاثیر قرار داد اما یکصد نفر از آنان اجازه یافتند در استانبول و آنکارا بمانند.

این منابع به رویترز گفتند که اکنون مقامات نظامی تصمیم دارند استقرار تمام پرسنل نظامی و غیر نظامی آمریکا در پایگاه اینجرلیک در آدانا و دیگر مکان های ترکیه را سفرهای 'بدون همراه' تعیین کنند.

این اقدام پیش از حملات انتحاری روز سه شنبه داعش به فرودگاه استانبول که 41 کشته و 239 زخمی بر جای گذاشت در دست بررسی بود.

یک منبع که مجاز به اظهار نظر علنی در این باره نبود، گفته است که این تغییر، بازتاب تداوم وخامت شرایط امنیتی در سراسر ترکیه است.

ارتش آمریکا از 220 نظامی و کارکنان غیر نظامی در ترکیه برخوردار است و حدود 1500 نفر از آنان در پایگاه اینجرلیک مستقر بودند.

منابع مزبور اعلام کرده اند که این تغییر در مورد پرسنل نظامی که نقش 'رهبری یک ماموریت' را دارند و یا عضو گروه همکاری های امنیتی هستند، نخواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار