دن کارتر در سفر به اسرائیل از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد

به نوشته کنتیکت پست، یک نامزد جمهوری‌خواه سنای آمریکا در سفری به اسرائیل اقدامات دولت اوباما در همسویی با ایران را حمایت از تروریسم خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت روزنامه "کنتیکت پست"، "دن کارتر" – نامزد جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا – طی سفر 3 روزه‌اش به اسرائیل، از شهر نابلس و کرانه غربی رود اردن بازدید کرد. دلیل سفر وی به این منطقه، آشنایی بیشتر با امور خاورمیانه بوده است.

وی گفت روابط شکننده بین آمریکا و اسرائیل می‌تواند با اقدامات اوباما و دموکرات‌های طرفدار وی – مانند سناتور ریچارد بلومنتال رقیب دن کارتر -- تضعیف شود. او پذیرفتن لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را از جمله این اقدامات دانست.

وی مدعی شد: "بلومنتال و اوباما، آمریکا را به حامی درجه یک تروریسم تبدیل کرده اند. این مهمترین نکته است. ساختمان مرکز تجاری جهانی تنها با 500 هزار دلار تخریب شد. تصور کنید ایران با آن‌همه دارایی آزاد شده چه اقداماتی را می‌تواند انجام دهد."

ایران پس از توافق هسته‌ای می‌تواند تا سقف 150 میلیارد دلار از سرمایه‌های بلوکه شده خود را تحویل بگیرد. در مقابل، ایران فعالیت‌های هسته‌ای و ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را کاهش داده و به بازرسان سازمان ملل متحد اجازه دسترسی‌های بیشتری خواهد داد.

با این حال، کارتر در اعتراض به توافق هسته‌ای ادعا کرد ایران یکی از کشورهای حامی تروریسم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۰ تير ۱۳۹۵
باید ازاین حرفا بزنه که تو اسراییل تحویل گرفته بشه.ولی خیلی دیر رسیده
آخرین اخبار