لوبلاگ: اعتراض لابی‌های یهودی به حمایت نماینده نیویوک از توافق ایران

پایگاه لوبلاگ در گزارشی به حمله سیاسی لابی‌های صهیونیستی نیویورک علیه " جرالد ندلر" پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی لوبلاگ در گزارشی نوشت: آیا دموکرات‌ها به دلیل حمایت از توافق هسته‌ای ایران بهای سیاسی سنگینی پرداخت می‌کنند؟ "جرالد ندلر،" نماینده دموکرات حوزه انتخابیه دهم نیویورک از جمله دیپلمات‌هایی بود که خیلی زود موافقت خود را با توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد. او نماینده شهری است که اکثر لابی‌های یهودی در آن حضور دارند و طبیعی است مورد حمله سیاسی وابستگان به این گروه‌ها قرار بگیرد.

ندلر بیش از دو دهه است که در مجلس نمایندگان آمریکا حضور دارد و با کسب 90 درصد آرا در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها، انتخاب مجدد خود را به عنوان عضو مجلس نمایندگان در دوره جدید (پاییز) تضمین کرده است. این پیروزی برای نماینده‌ای که حامی توافق هسته‌ای ایران است، جنب و جوش بسیاری در میان مخالفان این توافق به راه انداخته است. 

"اولیور روزنبرگ،" نماینده جوان کنگره و مقام اسبق بانک جی پی مورگان، نخستین فردی بود که جنگ سیاسی را با دیپلماسی ندلر به راه انداخت و مدعی شد: ادامه این روند به توسعه دیکتاتوری پنهان در جهان کمک می‌کند. بسیاری از مردم احساس می‌کنند به آنها خیانت شده است. مردم با انتخاب ندلر این پیام را دادند که خواستار دیپلماسی هستند؛ اما حالا از او خیانت می‌بینند.

لوبلاگ در ادامه نوشت: حوزه استحفاظی جرالد ندلر در منطقه 10 نیویورک بخش‌ غربی منهتن و قسمت‌هایی از بروکلین را نیز در بر می‌گیرد. در این مناطق جمعیت یهودی بیشتری نسبت به دیگر مناطق نیویورک زندگی می‌کنند و با توجه به تبلیغات گسترده لابی‌های یهودی برای مخالفت با توافق هسته‌ای ایران، حضور ندلر به عنوان یک حامی توافق عجیب می‌نماید.

روزنبرگ در حال تشکیل یک ائتلاف علیه توافق هسته‌ای ایران است. در روزنامه نیویورک دیلی مطلب مضحکی در این خصوص نوشته شده بود که روزنبرگ معتقد است توافق هسته‌ای، بمب اتم در اختیار ایران قرار می‌دهد.

حمایت ندلر از توافق هسته‌ای به اندازه‌ای لابی‌های صهیونیستی را عصبانی کرده است که برای تخریب چهره سیاسی وی با یکدیگر متحد شده‌اند. "جکی ماسون،" کمدین یهود، به جمع مخالفان ندلر پیوسته و مدعی شد: می‌دانید از این پس چه بر سر قوم یهود می‌آید؟ ملت یهود با بمب هیدروژنی روبرو می‌شوند. واقع نمی‌دانیم ندلر یک یهودی واقعی است یا به آن تظاهر می‌کند.

برخی دیگر از سناتورهای نیویورک به حمایت از ندلر برخاستند و حمایت وی از توافق هسته‌ای ایران را نشان‌دهنده شجاعت وی دانستند. "ایلیا شیمان،" مدیر مووآن‌دات‌ارگ، سازمانی سیاسی در آمریکا که برای اصلاحات سیاسی و اجتماعی کوشش می‌کند، درباره ندلر گفت: شجاعت این مرد قابل تحسین است. او در شرایطی سخت در کنار "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، استاد تا مانع از بروز جنگ با ایران شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار